סושיאל מדיה שיווק שיווק דיגיטלי

בחר את הפלטפורמות הנכונות עבור קהל היעד שלך

בחירת הפלטפורמות הנכונות לקהל היעד שלך

בחירת הפלטפורמות הנכונות לקהל היעד שלך

גם אם השתמשת בפלטפורמות רשתות חברתיות באופן אישי, חשוב להבין כי השימוש בהן כמשווק דיגיטלי שונה מאוד. קריאה זו תציג כיצד להגדיר ולהשיג מטרות באמצעות כלים ופלטפורמות רשתות חברתיות ספציפיים.

מטרה 1: בניית קשרים עם הקהל שלך

אחת ממטרות המותגים היא לבנות קשרים עם הקהל שלהם. אם המותג או העסק שלך בחר להעדיף זאת כמטרה או יעד, עליך לשקול אילו פלטפורמות רשתות חברתיות הן הטובות ביותר לבניית קשרים. לדוגמה, פלטפורמות אינטראקטיביות המבוססות על מילים שבהן אנשים מתקשרים בהודעות קצרות ותקשורת פתוחה מעודדת - כמו טוויטר - מתאימות לבניית קשרים. זאת משום שאמנות השיחה מעודדת ומועדפת כל כך בטוויטר. זו אולי אחת הפלטפורמות היחידות שבהן מותג יכול לפרסם עשרות פעמים ביום, מבלי להעמיס על העוקבים שלו.

כדי לבנות קשרים עם הקהל שלך על פלטפורמה כמו טוויטר, תרצה להיות מגיב ומעורב. אם מישהו מתקשר עם המותג שלך, הרגש חופשי להשיב במהירות ולהמשיך את השיחה. אם הם מזכירים אותך בגלל בעיה בהזמנה, ספק להם שירות לקוחות מועיל, אמפתי ותומך. אולי הדבר החשוב ביותר לזכור בזמן מעורבות עם משתמשים ברשת הוא תמיד לוודא שאתה נאמן לקול המותג שלך. העוקבים שלך יבואו לצפות לקול מסוים, והם יזהו אותך בזכותו.

טיפ מקצועי: לפעמים, עדיף להיות פרואקטיבי בבניית קשרים. במקום לחכות שמשתמשים יפנו אליך, חפש באופן פעיל קשרים ותקשורת אותנטיים בתוך הקהילה שלך.

מטרה 2: יעד לקוחות חדשים

אם המטרה שלך היא להגיע ללקוחות חדשים, ייתכן שתמצא הצלחה בפלטפורמת שיתוף תמונות וסרטונים כמו אינסטגרם. זהו מקום טוב להראות לאנשים את המוצר שלך, במקום לספר להם עליו. כדי להגיע ללקוחות חדשים, רעיון טוב הוא לספר את סיפור המותג והמוצרים שלך באמצעות ויז'ואלים מעניינים ודינמיים.

אינסטגרם אפקטיבית בסיפור סיפור המותג שלך מכיוון שהמשתמשים שלה מבלים זמן משמעותי בפלטפורמה ללמוד, לקבל השראה, לקנות, לנסות דברים חדשים ועוד הרבה יותר. וגם, זו פלטפורמה ייחודית משום שמותגים יכולים לנצל משתמשים אחרים עם עוקבים גדולים לספר את הסיפור שלהם גם כן.

לדוגמה, שימוש באסטרטגיה כמו שיווק משפיעים הוא טקטיקה יעילה להגיע ללקוחות חדשים. שיווק משפיעים כולל שיתוף פעולה בין מותג למשפיען מקוון כדי לשווק אחד ממוצריו או שירותיו. כאשר משפיען מציג את המותג שלך לעוקבים שלו - קבוצה של אנשים שאולי עדיין לא מכירים אותך - זה יכול להיות מאוד מועיל להגעה ללקוחות חדשים. דוגמה נוספת לאסטרטגיה יעילה היא הפעלת קמפיינים למודעות ברשתות החברתיות, שבהם טווח ההגעה של המותג שלך בטוח יגדל.

טיפ מקצועי: אם אתה מעדיף שיווק משפיעים, וודא שלשותפים שלך יש קהלים שיהיו מעוניינים במוצר שלך ברגע שייחשפו אליו.

מטרה 3: הגברת תנועה לאתר שלך

אם ברצונך להגדיל את התנועה לאתר שלך, שקול פלטפורמת רשתות חברתיות המאפשרת לך לשתף מאמרים, קישורים, מוצרים, תמונות וביקורות, כמו פייסבוק. אם התוכן שאתה משתף מרגיש רענן, אינפורמטיבי ומקשר חזרה לדף הנחיתה שלך, המשתמשים יהיו נוטים יותר ללחוץ עליו ולהגיע לדף האינטרנט שלך. אם המשתמשים אוהבים את מה שהם רואים בדף שלך, ייתכן שהם ישתפו את התוכן שלך בעצמם, מה שעשוי להוביל לתנועה נוספת לאתר.

כשאתה משתמש בפלטפורמה כזו, חשוב במיוחד לשלב את קול המותג שלך והויז'ואלים ביחד בצורה עקבית. כל התוכן שלך צריך להרגיש מכוון ורלוונטי, ולמשוך את המשתמשים, אם אתה רוצה לעודד מבקרים לאתר.

טיפ מקצועי: לא כל פלטפורמות הרשתות החברתיות מאפשרות לך לשתף בקלות קישורים לדפי נחיתה ותוכן אחר, אבל לעשות זאת יכול להיות דרך מצוינת להגדיל את התנועה לאתר שלך.

מסקנות מפתח

ככל הנראה תבחר להעדיף פלטפורמות מסוימות על פני אחרות בהתאם למטרות והיעדים של החברה שלך. עם זאת, אתה צריך להרגיש חופשי לדחוף את אותן יוזמות וקמפיינים על ערוצי רשתות חברתיות שונים גם כן. אם יש לך מטרות שאתה חושב שניתן להשיג בכמה פלטפורמות שונות, עדיין תרצה להתאים את התוכן כך שיהיה בדיוק מה שהקהל שלך בכל פלטפורמה רוצה.