לפני שנגיע לכך, בואו נגדיר מהו שיווק בדוא"ל ומה הוא אינו. ראשית והכי חשוב, שיווק בדוא"ל אינו ספאם. ספאם, הידוע גם כדואר זבל, מתייחס לכל הודעות הדוא"ל הלא רצויות שנשלחות בכמות גדולה לרשימת נמענים המונית. אלה ההודעות שמגיעות לתיבת הדואר שלך, למרות שמעולם לא נרשמת אליהן. ספאמרים עשויים להציג טענות שמדי טובות כדי להיות אמיתיות או לשלוח את אותו תוכן לכל הנמענים ברשימתם, ללא קשר לתחומי העניין שלהם. הם לרוב ישלחו כל כך הרבה הודעות שהם בסופו של דבר מעצבנים לקוחות פוטנציאליים.
כיצד שיווק בדוא"ל שונה מספאם?
שיווק בדוא"ל הוא כאשר מותג שולח הודעות לרשימת מנויים קיימים כדי לשתף מידע, להניע מכירות או ליצור קהילה. כלומר, לשלוח תוכן רלוונטי ומועיל לאנשים שהסכימו לקבל אותו. כאשר זה נעשה נכון, שיווק בדוא"ל עוזר למותגים לבנות ולתחזק קשרים עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים.
כיצד מותגים נמנעים מלהיתפס כספאמרים?
כיצד הם מוודאים שהם שולחים את התוכן הנכון, לאנשים הנכונים, בזמן הנכון? הם משתמשים בסגמנטציה והתאמה אישית. בואו נבחן את הרעיונות האלה אחד אחד.
סגמנטציה
סגמנטציה של דוא"ל היא התרגול של חלוקת רשימת מנויים לדוא"ל לקבוצות קטנות יותר או סגמנטים, בהתבסס על קריטריונים כמו תחומי עניין, מיקום או היסטוריית רכישות. זה מאפשר למותגים להתאים אישית את הדוא"לים לקבוצות שונות ולשלוח למנויים תוכן שרלוונטי להם. ככל שהמותגים לומדים יותר על המנויים שלהם, כך הם יכולים לסגמנט את הרשימות שלהם יותר, מה שמקל על בניית קשרים עם לקוחות.
אז אם מישהו קונה מזון לחתולים מחנות לחיות מחמד, ייתכן שהוא יעריך קבלת מודעות על מוצרים אחרים הקשורים לחתולים כמו חטיפים או צעצועים. אבל אם הם מקבלים קופון לזרעי ציפורים, ייתכן שהם ימחקו את הדוא"ל הזה, ואפילו יכולים לבטל את המנוי לחלוטין, שזה ההפך ממה שהחנות לחיות מחמד רוצה.
התאמה אישית
בעוד שסגמנטציה עוזרת למשווקים להחליט איזה תוכן דוא"ל לשלוח לאילו אנשים, התאמה אישית היא תהליך של התאמת תוכן הדוא"ל למנויים בודדים. זה לא אומר להריץ דוא"ל שונה לכל מנוי יחיד. אם משווקי דוא"ל היו עושים זאת, לא היה להם זמן לשום דבר אחר. אבל יש כמה דברים שהם יכולים לעשות כדי לספק חוויה שמרגישה ספציפית לכל אדם.
הנה כמה דוגמאות: משווקי דוא"ל יכולים לפנות לכל נמען ישירות על ידי הכנסת שמם בברכה או בשורת הנושא. לשלוח מבצעים לאירועים מיוחדים כמו ימי הולדת, חגים או ימי נישואין. לשלוח הודעות שתואמות את המצב שבו הלקוחות נמצאים במשפך השיווקי. לדוגמה, דוא"ל על תוכנית נאמנות כנראה לא צריך ללכת למנויים שעדיין נמצאים בשלב ההתלבטות. לבסוף, הם יכולים לעקוב אחר אינטראקציות קודמות, כמו לבקש מלקוח לשתף את דעתו על רכישה אחרונה.
עכשיו אתם יודעים את ההבדל בין שיווק בדוא"ל וספאם, וכיצד מותגים משתמשים בטכניקות כמו סגמנטציה והתאמה אישית לבניית ותחזוקת קשרי לקוחות. בקרוב תלמדו על סוגים שונים של דוא"לים שיכולים לעורר מעורבות, להמיר ולשמר לקוחות.