Marketing SEO גוגל קמפיינים

הגע ללקוחות באמצעות שיווק במנועי חיפוש

פרסום ממומן

חקירת פרסום ממומן לעומק

כפי שאתם זוכרים, פרסום ממומן הוא כל סוג של קידום דיגיטלי שבו מותג משלם כדי לפרסם באינטרנט. חלק גדול מקידום זה הוא שיווק במנועי חיפוש, או SEM. SEM הוא התהליך של יצירת תנועה לאתר באמצעות מודעות ממומנות המופיעות בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש.

מודעות SEM הן המודעות שמופיעות מעל או מתחת לרשימות החיפוש הרגילות בעמוד תוצאות החיפוש (SERP). הערה קצרה על המונחים כאן. חלק מהחברות רואות ב-SEM כמושג רחב הכולל גם מודעות ממומנות במנועי חיפוש וגם קידום אורגני (SEO). אנחנו נבחין בין השניים ונאמר ש-SEO מתייחס לדירוג של רשימות החיפוש בתוך ה-SERPs, בעוד ש-SEM מתבצע באמצעות מודעות ממומנות.

SEM מתחיל באותה דרך כמו SEO: מחקר מילות מפתח. אם החברה שלכם מוכרת ויטמינים, אתם עשויים לרצות לפרסם מודעה ללקוחות שמחפשים את הביטוי "ויטמין C". לאחר שיש לכם את מילות המפתח שלכם, אתם נכנסים למכרז מודעות כדי להציע עליהם. מכרז מודעות הוא האופן שבו מנוע חיפוש קובע אילו מודעות להציג ובאיזה סדר, כאשר מישהו מבצע חיפוש.

כאשר אתם מציעים על מילת מפתח, אתם מחליטים כמה אתם מוכנים לשלם כאשר מישהו מחפש את המונח ולוחץ על המודעה שלכם. זה נקרא תשלום לפי קליק, או PPC, כי אתם משלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם. הסכום שאתם משלמים כאשר מישהו לוחץ על מודעת PPC נקרא עלות לקליק, או CPC.

כמו בכל מכרז אחר, אפשר להפסיד את ההצעה שלכם. זה אומר שהמודעה שלכם לא תופיע בכל פעם שמישהו מחפש את מילת המפתח שלכם. מנועי החיפוש מחליטים אילו מודעות להציג בהתבסס על גורמים כמו איכות והצעת המחיר המרבית.

SEM הוא דרך מצוינת להגיע ללקוחות ספציפיים במהירות, אך יש לו יתרונות נוספים. כאשר לקוח מוצא אתר דרך רשימות חיפוש, הוא בדרך כלל יגיע לדף הבית של האתר. אבל מודעות ממומנות נותנות לכם שליטה על היכן המבקרים נוחתים באתר שלכם, בין אם זה טופס הרשמה או דף מוצר ספציפי.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מודעות ממומנות הוא שהן יוצרות הזדמנויות לרימרקטינג. רימרקטינג מאפשר לכם לזהות לקוחות קודמים או מבקרים באתר שלכם ולהציג להם מודעות ממומנות באתרים אחרים וברשתות חברתיות. האם אי פעם גלשתם באתר כדי לקנות ג'ינס ואז ראיתם את אותם ג'ינס באתרים אחרים? זה רימרקטינג. זהו אופן של להחזיר את תשומת הלב של אנשים שכבר מתעניינים במותג שלכם.

זה חשוב מאוד כי רוב המבקרים באתר עוזבים לפני שהם משלימים פעולה כלשהי, כמו רכישה. אולי הם רוצים לשקול את האפשרויות שלהם או לעשות מחקר נוסף לפני שהם קונים. רימרקטינג מעודד את האנשים האלה לחזור על ידי הזכרתם מדוע הם לחצו על המודעה שלכם מלכתחילה. מבקרים באתר ולקוחות קודמים הם גם הקטע של הקהל שלכם שהכי סביר להניח שיבצע המרה. אז התזכורות הנוספות האלה יכולות להיות בעלות השפעה גדולה.

אתם תוכלו לחקור את כל המושגים האלה יותר מאוחר בתכנית. כרגע, הגיע הזמן לסכם. SEM הוא דרך עבור מותגים ליצור תנועה לאתרים שלהם על ידי פרסום מודעות ממומנות בעמודי תוצאות חיפוש. הוא משתמש במודל שנקרא פרסום בתשלום לפי קליק, שגובות מכם כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם. למודעות ממומנות יש יתרונות גדולים כמו הגעה מהירה ללקוחות, שליטה על היכן המבקרים נוחתים באתר שלכם, ורימרקטינג. בהמשך תלמדו על סוגים נוספים של פרסום ממומן למשיכת והמרת לקוחות.