כיצד משווק מגביר המרה עבור עסק
בבלוג הקודם, למדנו כיצד לבנות שקילה ולהגדיל את העניין של הלקוחות במוצר או בשירות. עכשיו הם מוכנים לקנות. השלב הבא במשפך השיווק הוא ההמרה. תחשבו על ההמרה כתהליך לגרום ללקוח פוטנציאלי לבצע פעולה רצויה. זה יכול להיות להירשם לייעוץ, או פשוט להגיע לחנות. בסרטון זה, נתמקד ברכישות מקוונות.
אתם עשויים לחשוב שזה תהליך פשוט. מישהו מבקר באתר, ומבצע רכישה, אבל זה לא תמיד כל כך פשוט. מה אם יש להם קושי בתהליך הקופה, או שהם מתרחקים ולא מצליחים להשלים את העסקה המקוונת? או מה אם הם מתעניינים במוצר או בשירות, אבל עדיין לא בטוחים אם זה מתאים להם? כמשווק דיגיטלי או אנליסט מסחר אלקטרוני, ייתכן שזה תפקידך לוודא שתהליך הקופה יזרום בצורה חלקה עבור הלקוח. ייתכן גם שתפקידך להגדיל את הסבירות שהלקוח יבצע רכישה. או ייתכן שתפקידך להגדיל את נפח הרכישה או את הערך הכולל. עכשיו, לשני התפקידים הללו יש מטרה אחת עיקרית: להגדיל את שיעור ההמרה.
שיעור ההמרה הוא האחוז מהמשתמשים או המבקרים באתר שלוקחים פעולה רצויה. שיעור ההמרה הטיפוסי של עסק מסחר אלקטרוני הוא בסביבות 1-2%. לדוגמה, אם שני אנשים מתוך מאה מבקרים בדף מוצר ומבצעים רכישה, זהו שיעור המרה של 2%. דמיינו אם תוכלו להגדיל את זה רק בעוד אדם אחד מתוך מאה. אז שלושה אנשים מתוך מאה מבצעים רכישה. תוכלו להגדיל את הכנסות העסק ב-33% עם שינוי פשוט באתר. זה היה משפיע מאוד על הכנסות העסק!
עכשיו כשאתם מבינים יותר על ההמרה, בואו נדון באסטרטגיות ובטקטיקות.
שפרו את תהליך הקופה
כאשר לקוח הולך לבצע תשלום, זה צריך להיות קל ככל האפשר. כל שדה נוסף או דף נוסף עשויים להקטין את שיעור ההמרה. שדה הוא כל פיסת מידע שהלקוח צריך להזין לפני רכישת המוצר. לדוגמה, האם אתם צריכים את מספר הטלפון שלהם? אם לא, מחקו את השדה הזה. רעיון נוסף לאופטימיזציה הוא לשנות את כפתור הרכישה מ-"הוסף לעגלה" ל-"קנה עכשיו". או שקלו להוסיף אפשרויות תשלום נוספות כגון Google Pay או Shopify's Shop Pay.
הוסיפו תמונות טובות יותר של המוצר או השירות
האיכות וכמות התמונות בעמוד האינטרנט עשויות להשפיע בצורה דרסטית על שיעור ההמרה. הוסיפו תמונות באיכות גבוהה מזוויות שונות כדי להגדיל את זה. בנוסף, חברות מסחר אלקטרוני רבות מציבות רק תמונות של המוצר או השירות. אז שקלו להוסיף תמונות סגנון חיים. תמונת סגנון חיים מראה מישהו שמשתמש במוצר או בשירות בפועל. עודדו לקוחות להוסיף תמונות סגנון חיים לביקורות המוצר שלהם.
חזקו את תיאור המוצר או השירות
כאשר לקוח פוטנציאלי קורא על המוצר או השירות שהוא ירכוש, זה צריך להיות משכנע. התיאור הוא כל חומר כתוב שמעודד לקוח לרכוש מוצר או שירות. וודאו שהתיאור לא רק מסביר את המוצר אלא גם יוצר אפיל רגשי לרכוש אותו.
הוסיפו צ'אט חי
לא כל החברות יוכלו להוסיף צ'אט חי. עם זאת, אם הן יכולות, זה עשוי להגדיל את שיעור ההמרה. אם ללקוח יש בעיה עם הקופה או שאלה על מוצר, הוא יכול פשוט לשאול את השאלה דרך הצ'אט. זה עדיף מאשר לגרום לו לעזוב את עמוד האינטרנט. אם אתם עובדים עבור עסק קטן שלא יכול להפעיל צ'אט חי, הם יכולים להוסיף בוטים לצ'אט במקום. בוטי צ'אט הם תוכנה שעונה על שאלות בסיסיות למבקרים באתר.
טפלו בעגלות נטושות
זהו מצב שבו לקוח מתחיל את תהליך הקופה ומזין את הדוא"ל שלו אך לא מבצע את הרכישה. אתם עשויים לחשוב שזה לא נפוץ, אבל זה כן. הרבה תוכנות מסחר אלקטרוני היום מגיעות עם היכולת לשלוח מיילים ללקוחות כאלה. המייל מזכיר להם שיש להם פריטים בעגלה שלהם. חלק מהלקוחות עם עגלה נטושה יחזרו לאתר וישלימו את הרכישה. בנוסף, זו הזדמנות נהדרת לשלוח מודעת רימרקטינג. המודעה תזכיר ללקוחות הפוטנציאליים מה יש להם בעגלה.
הגדילו את מהירות האתר
על פי מחקר של The State of Online Retail Performance, כל עיכוב של שנייה במהירות טעינת העמוד יכול להפחית את ההמרות ב-20%. מהירות האתר היא משהו שנדון בו בהמשך התוכנית. ישנן כמה אסטרטגיות פשוטות להגדלת מהירות אתר איטי, כמו הפחתת גודל התמונות.
הציעו ניסיון או הבטחת החזר כספי
למרות שזה לא אפשרי עבור כל המוצרים או השירותים, זה יכול לדחוף לקוח לרכישה. אתם בדרך כלל נתקלים בהבטחת החזר כספי ברכישות יקרות יותר. מוצרים שחוויתי לאחרונה עם הבטחות החזר כספי כוללים מזרנים, משקפיים ובגדים.
נסו ניסויי A/B
זו אסטרטגיה מתקדמת יותר כי היא כוללת אנליטיקה. ניסוי A/B הוא כאשר אתם משווים בין שתי גרסאות של עמוד אינטרנט כדי לקבוע איזה מהם יש את שיעור ההמרה הגבוה ביותר. אנו ממליצים שכאשר אתם משנים אלמנט בעמוד, תשוו את שיעור ההמרה לגרסה הקודמת של העמוד. בדרך כלל, עליכם לשנות אלמנט אחד בכל פעם כדי לקבל תוצאות מדויקות ביותר. לדוגמה, תוכלו לבדוק תמונות ראשיות שונות עבור מוצר. איזה מהן ממירה יותר: תמונת המוצר עם רקע לבן, רקע חיצוני, או תמונת סגנון חיים? זכרו שניסויי A/B חלים על יותר מתעשיית המסחר האלקטרוני. הם מתאימים לכל סוג עסק שרוצה להקל על הלקוח לבצע פעולה רצויה.
כשאתם מיישמים כל אסטרטגיה להגדלת ההמרה, עליכם לזכור את שיעור ההחזרות. זה לא מועיל לחברה אם, כאשר ההמרה עולה, גם כמות המוצרים המוחזרים עולה. זכרו זאת.
טוב, לקחתם את הלקוח הפוטנציאלי משלב המודעות, לשלב השקילה, לשלב ההמרה. מזל טוב, הם עכשיו לקוחות, אבל האם סיימתם עם השיווק? לא, לא סיימתם. בבלוג הבא, נדון בשלב הנאמנות: כיצד להפוך לקוחות ללקוחות חוזרים שתומכים במותג.