העתיד של המסחר האלקטרוני
מאז שהאינטרנט הביא עידן חדש של מסחר אלקטרוני, שווקים, שירותי תשלום והרחבה מסיבית של רשתות משלוחים והפצה הפכו את המסחר האלקטרוני למצליח. קריאה זו מתייחסת לאופן שבו המסחר האלקטרוני עשוי להשתנות בעשור הבא.
מגמות עתידיות במסחר אלקטרוני
אף אחד לא יכול לומר בוודאות אילו חידושים של היום ישמשו מחר. עם זאת, כמה מגמות במסחר האלקטרוני בולטות:
- התמחות של קמעונאים קטנים
- חוויות לקוח מ immersive
- חידושים בהפצה ומשלוח
התמחות של קמעונאים קטנים
שווקים וקמעונאים גדולים מקוונים עדיין כנראה יהוו את רוב הרכישות המקוונות. קמעונאים קטנים עשויים להפוך ליותר מתמחים בהצעת מוצרים מותאמים אישית מאוד, קטגוריות מוצרים נישות שלא מוצעות על ידי הקמעונאים הגדולים, ושירות יותר אישי.
חוויות לקוח מ immersive
כיום, לקוחות רבים עדיין אוהבים ללכת לחנות פיזית כי הם רוצים להחזיק או לנסות פריט לפני שהם קונים אותו. מציאות מדומה ומציאות מוגברת יכולים לספק חוויות immersive מקוונות כך שלקוחות ירגישו כאילו הם החזיקו פריט או ניסו בגד ללא הצורך לבקר בחנות.
מציאות מדומה (VR) היא immersive לגמרי. על ידי לבישת משקפי VR, משתמשים יכולים לצפות בעולם פיזי מדומה עם משוב ויזואלי ושמיעתי. דמיינו שתלבשו את משקפיכם ותלכו לחדר מדידה וירטואלי לנסות פריטי לבוש לפני שאתם קונים אותם. זו דוגמה לחוויית VR.
מציאות מוגברת (AR) היא immersive למחצה. משתמשים לא בהכרח צריכים להיכנס לעולם פיזי מדומה. AR מוסיפה משוב ויזואלי ושמיעתי לעולמכם הקיים. מה אם הייתם יכולים לראות אוטומטית משקפי שמש בעגלת הקניות שלכם משולבים על תמונה וירטואלית של עצמכם בטלפון שלכם? מה אם זה היה שומר פריטים מכל חנות מקוונת כך שתוכלו "לנסות אותם" שוב? זה היה פתרון AR לקניות בחנויות שונות באופן אישי.
בוטים לשיחה הם תוכנות מחשב שנועדו לחקות שיחה עם משתמשים אנושיים. הם יכולים לשאול אתכם אם הכל בסדר ואם אתם זקוקים לעזרה. זו הייתה הגרסה המקוונת של עובד מכירות ששואל אתכם את אותן שאלות בחנות פיזית. בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה על ידי בוטים לשיחה המשתמשים בנתונים משיחות אמיתיות עשויים לשפר את החוויה הכללית של הקונים.
חידושים בהפצה ומשלוח
ייתכן ששמעתם או קראתם על האפשרות שכטב"מים או רכבים אוטונומיים יבצעו את המסע האחרון בין מחסן לבית מגורים או משרד. שיטות הפצה ומשלוח אלו עשויות להיות נפוצות בעשר השנים הבאות.
מסקנה עיקרית
לא משנה אילו טכנולוגיות יאומצו בעשר השנים הבאות, המסחר האלקטרוני ימשיך לצמוח, וחיי היומיום שלנו והרגלינו ישתנו גם כן.