SEO שיווק דיגיטלי

כיצד גוגל קובעת דירוג אתרים

הבנת דירוג תוצאות במנועי חיפוש

הבנת דירוג תוצאות במנועי חיפוש

בשיווק דיגיטלי, הבנת כיצד דפים מופיעים בחיפוש יכולה לעזור לכם להפיק את המרב מהמאמצים השיווקיים שלכם. בבלוג זה, נעמיק יותר בנושא דירוג תוצאות בדפי תוצאות של מנועי חיפוש, המכונים גם SERPs. נכסה חמישה גורמים מרכזיים: משמעות השאילתה, רלוונטיות הדפים, איכות התוכן, שימושיות הדפים, והקשר והגדרות המשתמש. חשבו על הגורמים המרכזיים הללו כקונספטים. כפי שתלמדו, ניתן ליישם אותם בכמה דרכים שונות. זו הסיבה שיצירת תוכן שידורג גבוה ב-SERPs פתוחה לפרשנות.

לדוגמה, כמה מידע צריך לכתוב על נושא מסוים, וכיצד יש לסדר את המידע? האם המחפש יעדיף תוכן עם תמונות או בלוג? ניכנס לאסטרטגיות נוספות בהמשך. לעת עתה, שקלו את הגורמים המרכזיים הללו מנקודת המבט של מנוע החיפוש כדי להבין מה האלגוריתם של החיפוש שוקל כאשר הוא מדרג אתרים.

משמעות השאילתה

הגורם המרכזי הראשון הוא משמעות השאילתה. שאילתה היא פשוט המילים שהוקלדו בשורת החיפוש של גוגל. כדי להחזיר תוצאות רלוונטיות, האלגוריתם של החיפוש צריך לקבוע מה המשתמש מחפש—במילים אחרות, הכוונה מאחורי השאילתה. האלגוריתמים של גוגל יצרו מודלי שפה כדי לפענח את המשמעות והכוונה של החיפוש. כמשווק, אתם רוצים לשקול את המשמעות והכוונה של החיפושים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

רלוונטיות הדפים

הגורם המרכזי השני הוא רלוונטיות הדפים. זהו השלב שבו האלגוריתם קובע איזה תוכן רלוונטי לחיפוש. האות הבסיסי ביותר לכך שהמידע רלוונטי הוא שהדף מכיל את אותן מילות מפתח כמו שאילתת החיפוש. מילת מפתח היא מילה או מספר מילים שאנשים משתמשים בהן כדי למצוא מידע, מוצרים או שירותים באינטרנט. מילת המפתח תואמת או דומה לשאילתת החיפוש של המחפש. לדוגמה, אם מילות המפתח מופיעות בכותרות או בגוף הטקסט של דף אינטרנט, האלגוריתם עשוי לקבוע שהדף רלוונטי יותר.

האלגוריתמים של גוגל בודקים יותר מאשר רק מילות מפתח כדי לקבוע רלוונטיות. הם ימצאו ביטויים ונושאים שהמחפש עשוי להיות מעוניין בהם. לדוגמה, אם מישהו מחפש "כלבים", סביר להניח שהוא לא רוצה רק את המילה "כלב" שמופיעה המון פעמים בדף. ייתכן שהם גם מעוניינים בתוכן נוסף, כמו גזעי כלבים או תמונות של כלבים. בהתאם לסוג החיפוש, סוגים שונים של תוכן עשויים להיות רלוונטיים גם כן. אולי המחפש יותר סביר שיצפה בבלוג מאשר לקרוא מספר פסקאות טקסט. או שאולי התוכן כולל תמונות, ולא רק טקסט.

איכות התוכן

גורם מרכזי נוסף שיש לקחת בחשבון הוא איכות התוכן. זהו נושא שנדון בו לאורך כל הקורס הזה. כמשווקים, ייתכן שתתבקשו ליצור תוכן אינטרנטי באיכות גבוהה. אחת הדרכים שבהן גוגל קובעת איכות תוכן היא הבנה אם אתרים בולטים מקשרים או מתייחסים לתוכן. גוגל משתמשת במספר גורמים כדי לנסות לקבוע את איכות התוכן, כמו גם את איכות האתר כולו.

גורמים אלה אינם בדרך כלל אלמנטים טכניים שבעלי אתרים יכולים להפעיל או לכבות, אלא מנסים ללכוד את התמונה הגדולה. לדוגמה, רק בגלל שספר עשוי היטב זה לא אומר שתיהנו לקרוא אותו. בנוסף, חיפוש גוגל משתמש במשוב מצטבר מתהליך הערכת איכות החיפוש כדי לשפר עוד יותר את האלגוריתמים המשמשים לדירוג.

שימושיות הדפים

גורם מרכזי רביעי הוא שימושיות הדפים. האלגוריתמים של גוגל גם לוקחים בחשבון את קלות השימוש של התוכן. עכשיו, אם יש לכם שני דפי אינטרנט עם בדיוק אותו תוכן, הדף עם חוויית המשתמש הטובה יותר עשוי להופיע גבוה יותר. גוגל קוראת לזה גורם הדירוג של חוויית הדף.

מהי חוויית משתמש טובה יותר? ובכן, זה אומר שדף הוא ידידותי למובייל כך שהוא מוצג טוב יותר בטלפון, או שדף נטען במהירות. אלו הם בין הגורמים הרבים התורמים לאופן שבו דף מדורג.

הקשר והגדרות המשתמש

הגורם המרכזי האחרון הוא הקשר והגדרות המשתמש. מידע כמו מיקום, היסטוריית חיפושים קודמת והגדרות חיפוש עוזרים לאלגוריתם של החיפוש לספק תוצאות רלוונטיות ושימושיות. המדינה והמיקום של החיפוש יכולים לשנות את התוצאות. לדוגמה, דמיינו שאתם גרים בשיקגו ומחפשים "פוטבול". סביר להניח שתקבלו תוצאות לפוטבול אמריקאי ולשיקגו ברס. בעוד שאם תחפשו "פוטבול" בלונדון, גוגל כנראה תציג לכם תוצאות על כדורגל וליגת העל.

הנה עוד תכונה מעניינת בהקשר שעשויה להשפיע על תוצאות החיפוש. גוגל עשויה להתאים תוצאות בהתבסס על פעילות בחשבון הגוגל שלכם. לדוגמה, אם תחפשו "אירועים בקרבתי", גוגל עשויה להתאים חלק מההמלצות לקטגוריות אירועים שהיא חושבת שתהיו מעוניינים בהן. מערכות אלו נועדו להתאים תחומי עניין, אך הן אינן נועדו להסיק מאפיינים רגישים.

סיכום

עכשיו אתם יודעים כיצד חיפוש גוגל עובד וכמה גורמים ש-SEOs מחשיבים כחשובים בעת דירוג תוכן. זהו ידע בסיסי מצוין שיש. זכרו את הגורמים המרכזיים: משמעות השאילתה, רלוונטיות הדפים, איכות התוכן, שימושיות הדפים, והקשר והגדרות המשתמש.