כיצד להתחיל עם Google Search Console
כאשר עובדים על אופטימיזציה למנועי חיפוש עבור אתר, יש כלי חינמי שעוזר לכם להבין טוב יותר כיצד האתר מבצע בחיפוש בגוגל. הכלי נקרא Google Search Console. Search Console מספק מידע על מגוון מדדים ודוחות שונים של האתר. לדוגמה, תוכלו ללמוד כמה אנשים מבקרים באתר על ידי חיפוש בגוגל, או לאשר שגוגל סורקת את דפי האתר שלכם. אתם יכולים גם ללמוד אם יש בעיות טכניות באתר.
בסרטון הזה, נדון כיצד להתחיל עם Google Search Console, וכיצד מתחיל בשיווק דיגיטלי יכול להשתמש בכלי זה. בחלק מהסרטונים ודוגמאות הצילומים הבאים, אנחנו משתמשים בחברה בשם Happy Clothes. זו חברה פיקטיבית שבה אנחנו משתמשים כדי להדגים כלים של SEO ו-SEM.
שלבים ראשוניים לשימוש ב-Search Console
יש הרבה תכונות ב-Search Console. חלקן יותר מתקדמות מאחרות. בואו נדון בצעדים הראשוניים שמתחיל צריך לעשות.
שלב 1: הוספה ואימות בעלות על האתר
אימות הוא תהליך שבו אתם מוכיחים שאתם הבעלים של האתר. לאחר שתסיימו את האימות, Search Console יתחיל לאסוף נתונים, ותקבלו גישה מלאה לכלי. לאחר מספר ימים, כאשר Search Console אוסף מספיק נתוני אתר, השלב השני שתצטרכו לבצע הוא לוודא שגוגל יכול למצוא ולקרוא את הדפים שלכם.
שלב 2: בדיקת דוח כיסוי האינדקס
דוח כיסוי האינדקס מספק סקירה כללית על כל הדפים שגוגל אינדקסה או ניסתה לאנדקס באתר. עברו על הרשימה הזמינה ונסו לתקן שגיאות והתרעות בדפים.
שלב 3: בדיקת דוח שימושיות במובייל
השלב השלישי הוא לבדוק דוח נוסף שנקרא דוח שימושיות במובייל. דוח זה מציג בעיות שעשויות להשפיע על חוויית המשתמש בזמן גלישה באתר ממכשיר נייד. הדוח כולל מידע על בעיות ספציפיות, רשימת דפים לדוגמה שהושפעו, וכיצד לתקן את הבעיה.
שלב 4: הגשת מפת אתר ל-Search Console
השלב הבא הוא לשקול הגשת מפת אתר ל-Search Console. מפת אתר היא קובץ שמספק מידע על הדפים, הסרטונים, וקבצים אחרים באתר והקשר ביניהם. מנועי חיפוש כמו גוגל קוראים את הקובץ הזה כדי לסרוק את האתר בצורה יעילה יותר. אינכם חייבים להחזיק מפת אתר מכיוון שגוגל ככל הנראה עדיין תסרוק את האתר, אך זהו נוהל מומלץ להגיש מפת אתר כדי לשפר את הסריקה, במיוחד אם האתר שלכם גדול וכולל מעל 500 דפים. כדאי גם לכלול מפת אתר במקרה שגוגל מתקשה לסרוק את האתר ולא יכולה לגלות דפים חשובים.
שלב 5: מעקב אחר ביצועי האתר
השלב החמישי הוא לעקוב אחר ביצועי האתר. דוח ביצועי החיפוש מציג כמה תנועה אתם מקבלים מחיפוש בגוגל. הדוח מפרק את התנועה לפי שאילתות, דפים ומדינות. עבור כל אחד מהפירוקים האלה, תוכלו לקבל מגמות עבור הופעות, קליקים ומדדים אחרים. נדון בדוחות של Search Console בהמשך הקורס.
שימוש יומיומי ב-Search Console
כשמשתמשים ב-Search Console, השימוש היומיומי יהיה מינימלי. תקבלו אימייל כאשר מתרחשים אירועים יוצאי דופן, כמו אם האתר נפרץ או אם לגוגל יש בעיות בסריקת האתר. כל חודש בערך, בדקו את לוח הבקרה של Search Console כדי לבצע בדיקת בריאות מהירה ולוודא שאין שגיאות באתר. בנוסף, בדקו שלא קיימים ירידות לא רגילות במספר הקליקים לאתר.
אתם צריכים גם לבדוק את Search Console כאשר מוסיפים תוכן חדש לאתר. אם יש צורך, הגישו מפת אתר חדשה עם התוכן שנוסף לאחרונה. כמה שעות לאחר הוספת דפים חדשים, ודאו שמספר הדפים שאונדקסו עולה. אם אתם עובדים על תוכן אתר כלשהו, בדקו את המדדים והדוחות של Search Console כדי לוודא שהאתר מתפקד כראוי. אם הוא לא, זה יכול להשפיע על ביצועי התוכן שלכם.