כיצד ליצור פרסונת לקוח

שלום! עכשיו כשאתה יודע מהן פרסונות לקוח ולמה הן חשובות, בוא נדון כיצד ליצור אחת. כשאתה יוצר פרסונת לקוח, תצטרך מידע על הלקוחות האידיאליים שלך. אל תנחש, אתה צריך נתונים ממשיים. לכן סביר להניח שתצטרך לבצע מחקר כדי לאסוף את המידע הזה. הנה כמה דרכים לבצע את המחקר:

סקירת נתוני לקוחות

ייתכן שלעסק כבר יש נתונים קיימים על לקוחותיו. סקור נתונים אלה לפרטים כגון דמוגרפיה, מיקום, היסטוריית מכירות והערות שירות לקוחות.

עריכת ראיונות עם לקוחות

שקול לראיין לקוחות ישירות על החוויה שלהם עם המוצר או השירות. שאל שאלות כגון מה הביא אותם למוצר, איך הוא פתר את הבעיה שלהם, ואם מתאים, שקול לאסוף מידע על תחומי העניין האחרים שלהם כדי ליצור פרסונה מפורטת יותר.

ניתוח נתוני רשת

אם העסק פעיל ברשתות החברתיות, סקור כל נתוני דמוגרפיה על האנשים שעוקבים אחרי חשבון העסק. בנוסף, ניתוחי אתרים כמו Google Analytics מספקים נתונים על גיל ומין של מבקרי האתר.

אם אתה תוהה מה זה Google Analytics, נעסוק בזה בקורס מאוחר יותר. אם זמינים, חקור ביקורות והערות מקוונות. אלה יכולים להיות הזדמנות מצוינת למידע על הפרסונה.

שליחת סקרים

שיטה פשוטה לאיסוף מידע היא לשלוח סקר בדוא"ל ללקוחות קיימים. ייתכן שתמצא שההשתתפות נמוכה באסטרטגיה זו, לכן עודד השתתפות בסקר על ידי הענקת משהו בחינם לאחד מהלקוחות שממלאים את הסקר.

הגדרת הפרסונה

לאחר שביצעת את המחקר שלך, החלק הראשון ביצירת הפרסונה הוא להגדיר מיהו הלקוח שלך. זה כולל הגדרת תחומי העניין, התכונות והדמוגרפיה של הפרסונה. דמוגרפיה היא מידע ספציפי ללקוח, כגון גיל, זהות מגדרית, הכנסה, גודל המשפחה, עיסוק, חינוך ומיקום.

לדוגמה, פרסונה לעסק לחיות מחמד יכולה להיות: גבר בשנות ה-30 לחייו עם שני ילדים שאוהב את הטבע וחי בפרברים. אפשר אפילו להיות ספציפיים יותר ולפרט גבר בן 32 עם שני ילדים שבבעלותו כלב גדול ואוהב לטייל.

ככל שהפרסונות שלך מפורטות יותר, כך תיצור יותר פרסונות. זה מתאים את שפת הפרסום שלך לחברי רבים בקהל שלך.

יעדים ומכשולים

לאחר שהגדרת את תחומי העניין, התכונות והדמוגרפיה של הפרסונה, הגיע הזמן להיות ספציפי לגבי היעדים והמכשולים שלהם. כדי ליצור את היעדים והמכשולים, עליך להסתמך בעיקר על הנתונים שאספת על הלקוחות, כגון סקרים וראיונות.

למטרת פרסונת לקוח, היה ספציפי לגבי מה הלקוח רוצה להשיג. יעד זה צריך להיות קשור למוצר או לשירות. לדוגמה, אם זה עסק לגינון, הלקוח רוצה צמחייה נאה למראה. בבדיקת הנתונים, תוכל לזהות יעדים נוספים שהם עשויים לרצות להשיג. חלק מהלקוחות רוצים רק שקט נפשי שהצמחים והרכוש שלהם יטופלו. עבור לקוחות אחרים, זה גאווה במראה הגינה שלהם.

בעודך מסתמך על הנתונים שלך ליצירת היעד והמכשול, מותר לכלול פרטים נוספים. לדוגמה, אולי הלקוחות ציינו בעקביות שהם רוצים שהגינה שלהם תראה טוב. תוכל להסיק שהם רוצים להרגיש גאווה בביתם.

זיהוי מכשולים

לאחר זיהוי היעדים, שקול את המכשול או מה שמונע מהלקוח להשיג את היעד שלו. תוכל גם לשקול מה מונע מהלקוח לשכור את החברה. שוב, סקור את נתוני הלקוח, כולל הסקרים והראיונות. תוכל לזהות מכשולים כלשהם?

בהמשך לדוגמת הגינון, בעת סקירת סקר הלקוחות, שמת לב לכמה מכשולים חוזרים. חלק מהלקוחות אומרים שאין להם זמן לטפל בגינה שלהם. אחרים מציינים שניסו אבל לא מאמינים שהגינה נראית טוב. קבוצה נוספת ציינה שאין להם את הציוד הדרוש.

שקול מכשול הקשור לשכירת החברה. אחד מהם יכול להיות שהם לא סומכים על חברות גינון כי קיבלו שירות גרוע בעבר.

שילוב מידע

עכשיו שיש לך את המידע הדמוגרפי, היעדים והמכשולים, שלב את המידע הזה כדי ליצור את הפרסונות שלך. בהמשך לדוגמת הגינון, פרסונה אחת יכולה להיות אישה בת 55 בעיר עם חצר קטנה וגן. היא טיפלה בגינה שלה בעצמה במשך חמש שנים אך כעת אין לה את הזמן לעשות זאת.

פרסונה שנייה יכולה להיות בעל בית חדש בן 30. הם מעולם לא עסקו בגינון לפני כן ורק עברו לפרברים. ופרסונה שלישית יכולה להיות שוכר בן 27 עם תקציב מוגבל באזור כפרי. הם מנסים לקבל גינון בסיסי כדי לעמוד בדרישות אגודת בעלי הבתים שלהם.

שימוש בפרסונות

כעת, נניח שסיימת ליצור כמה פרסונות. מה עושים איתן? פרקטיקה מומלצת היא לשמור אותן זמינות בקלות. בכל פעם שאתה עובד על חומר שיווקי כלשהו, שקול את כל הפרסונות שלך. למי אתה מנסה להגיע? אילו חזותיות ימשכו אותם? אילו מסרים ימשכו אותם? באילו פלטפורמות מקוונות הם מבלים את זמנם?

זו הכוח של פרסונה. במקום לנחש או לשלב את כל הפרסונות יחד, יש לך נתונים ספציפיים על מיהו הלקוח שלך. אתה יודע מה הם רוצים להשיג ואת המכשולים שמונעים מהם להשיג את היעדים האלה.

פרסונות לקוח עשויות להיראות כמו הרבה עבודה, אבל הן בהחלט שוות את זה. שיווק מוצלח מתחיל בהיכרות מעמיקה עם הלקוחות שלך. ועכשיו אתה יודע אילו צעדים לנקוט כדי להשיג את הידע הזה וליצור את החיבור האמיתי.