בשלב זה של הבלוג, למדת על החשיבות של יצירת קשר עם הלקוחות שלך באמצעות שיווק דיגיטלי. יצירת פרסונות לקוח לקהל היעד שלך היא אחת הדרכים לעשות זאת. בקריאה זו תלמד עוד על תהליך יצירת פרסונת לקוח.
מבוא לפרסונות לקוח
פרסונות לקוח מייצגות קבוצה של אנשים דומים בקהל יעד רצוי. הם משתמשים דמיוניים שדמוגרפיים ויעדיהם מייצגים את הצרכים של קבוצת משתמשים גדולה יותר.
פרסונות לקוח יכולות לעזור לך להתמקד ביצירת חומרי שיווק לאנשים שסביר להניח שיקנו את המוצרים או השירותים שלך.
לרוב העסקים יש יותר מסוג לקוח אחד, ולכן הם בדרך כלל יוצרים מספר פרסונות לקוח כדי לתפוס בצורה מדויקת את קהל היעד שלהם. כל פרסונת לקוח מייצגת פרט מאחת מקבוצות היעד של הארגון. קבוצת יעד היא קבוצה של אנשים שיש להם תחומי עניין, יעדים או חששות דומים.
בפעילות מאוחרת יותר, תתרגל יצירת שתי פרסונות לקוח.
מה כלול בפרסונת לקוח
למרות שחלק מהתבניות של פרסונות לקוח יכולות להיות ארוכות ומורכבות יותר, התבנית שתשתמש בה בקורס זה היא פשוטה. היא כוללת שלושה מרכיבים בסיסיים:
- מי: ספק תיאור קצר של האדם הדמיוני שכולל את שמו, גילו, מיקומו, משק הבית שלו והשכלתו. תכלול גם תמונה. פרטים אלו מקלים לדמיין מישהו שמייצג לקוח אמיתי.
- יעדים: תאר מה האדם רוצה להשיג. זה עשוי לכלול מספר יעדים הקשורים לחיי הלקוח ולמוצרים או השירותים שלך.
- מכשול: זיהוי נקודת כאב שמונעת מהאדם להשיג את מטרותיו.
למרות שזה לא נדרש עבור הפרסונות שתיצור בקורס זה, ייתכן שזה יהיה מועיל לכלול מידע נוסף. לדוגמה, תוכל לכלול תיאור מפורט של האישיות, התחביבים, הערכים ואורח החיים של הפרט. הכללת מידע נוסף יכולה לעזור לך להבין את הלקוח טוב יותר.
מחקר על הלקוחות שלך
יצירת פרסונת לקוח מדויקת מתחילה במחקר. תצטרך נתונים על הלקוחות שלך, כולל דמוגרפיה כמו גיל, מיקום, משק הבית, השכלה ועיסוק. תצטרך גם נתונים שמתארים את יעדי הלקוחות שלך ומכשולים (או נקודות כאב).
חברות אוספות סוג זה של נתונים באמצעות כלים אנליטיים, ראיונות עם לקוחות, סקרים, קבוצות מיקוד ושיטות מחקר אחרות.
שאלות לאיסוף נתוני לקוחות:
- מה גילך?
- מה רמת ההשכלה שלך?
- היכן אתה גר?
- עם מי אתה גר?
- מה העיסוק שלך?
- מה הפעילויות הראשיות שלך ביום עבודה טיפוסי? מה לגבי בסוף השבוע?
- איזה אתגרים אתה מתמודד איתם?
- מה אתה מעריך ביותר?
- מה המטרות שלך?
השאלות שאתה שואל צריכות להיות מותאמות במיוחד למוצרים או לשירותים של החברה שלך.
ארגון הנתונים
לאחר שאספת וריכזת את כל הנתונים, תצטרך לארגן אותם על ידי מציאת מגמות וקיבוץ תשובות דומות יחד. לאחר מכן, בהתבסס על הנתונים שנאספו, תוכל ליצור פרסונות דמיוניות שמייצגות כל קבוצת יעד בקהל היעד שלך.
דוגמת ארגון נתוני לקוחות בגיליון אלקטרוני:
שם | גיל | מיקום | עיסוק | השכלה | ערכים |
---|---|---|---|---|---|
Francis | 26 | פרברים | מנהל חנות | תיכון | מעורבות קהילתית |
Deepak | 22 | עיר | מורה | קולג' | התנדבות |
Linda | 31 | פרברים | סוכנת נדל"ן | קולג' | נטוורקינג |
Shanika | 28 | פרברים | רואת חשבון | תיכון | התנדבות |
Louis | 38 | עיר | מנהל מלון | קולג' | מעורבות קהילתית |
דוגמאות לפרסונות לקוח
הדוגמאות הבאות מייצגות פרסונות לקוח עבור חברה שמוכרת אוהלי קמפינג, שהיא אחת הדוגמאות שהוזכרו בסרטון. בהתבסס על המחקר של החברה, הם גילו שרוב הלקוחות שלהם הם הורים או אפוטרופוסים בגילאי אמצע ה-30 עד אמצע ה-50 עם שניים או שלושה ילדים. הם גם חקרו את היעדים והמכשולים של הלקוחות שלהם וגילו שהלקוחות מתאימים לכמה קבוצות שונות בהתבסס על התשובות שלהם. הם השתמשו במידע מהמחקר הזה כדי ליצור פרסונת לקוח שמייצגת כל קבוצה.
פרסונת לקוח 1:
מי: Antonio Weber הוא אבא בן 35 עם שלושה ילדים קטנים. הוא חשמלאי עם תואר טכנאי ומתגורר בפרברים.
יעדים:
- לשתף אהבה לטבע עם שלושת הילדים הקטנים שלו
- לרכוש אוהל גדול, ידידותי לתקציב שיחזיק מספר שנים
מכשול: חשש מיכולת להקים את האוהל לבד, כיוון שהילדים קטנים מדי לעזור במשימה זו.
פרסונת לקוח 2:
מי: Juliana Soto היא הורה בת 50 עם שתי בנות בגיל הקולג'. היא סוכנת ביטוח עם תואר ראשון ומתגוררת בעיר.
יעדים:
- לתכנן טיול משפחתי ברכב חוצה ארה"ב במשך חודש בעלות סבירה
- למצוא אוהל עמיד במים שישמור על המשפחה יבשה ומוגנת בכל סוגי מזג האוויר
מכשול: חשש שהאוהל ידלוף במהלך סופת גשם בעקבות חוויה קודמת.
למה פרסונות לקוח חשובות
חשוב לזכור שפרסונות לקוח מבוססות על המחקר והמידע שיש לך על הלקוחות האמיתיים שלך. פרסונות לקוח מדויקות המבוססות על מחקר עוזרות לך להתחבר טוב יותר עם קהל היעד שלך.
יצירת פרסונות לקוח תעזור לך לגשת לעבודה שלך מנקודת המבט של הלקוח. המסרים השיווקיים שלך, קול המותג שלך וקמפיינים בדוא"ל וברשתות החברתיות יכולים כולם להפיק תועלת מהכרת הלקוח ברמה עמוקה יותר.
מסקנות מפתח
יצירת פרסונות לקוח יכולה לעזור לך להבין ולהזדהות עם קהל היעד שלך טוב יותר. התהליך מתחיל במחקר וזיהוי מיהו הלקוח שלך. לאחר מכן, אתה מקבץ לקוחות דומים יחד ויוצר פרסונת לקוח שתייצג כל קבוצה.