מדדים נפוצים להצלחה (Common metrics for success)
בדרך כלל, כאשר אתם קובעים מטרות, אתם עוקבים אחרי ההתקדמות שלכם כדי לראות כמה קרובים אתם להשגת המטרות הללו. אם קבעתם מטרה לסיים ספר כל חודש למשך 12 חודשים, סביר להניח שתבדקו את ההתקדמות שלכם מדי פעם כדי לראות אם אתם מצליחים להשיג את המטרה הזו. אתם עשויים לספור עמודים בהתלהבות כשאתם עוברים מספר לספר, או לשמור רשימת ספרים שקראתם. אותן פרקטיקות יכולות להיות מיושמות למדידת יעילות של קמפיינים שיווקיים.
בקריאה זו תלמדו את חשיבות המדידה של הצלחה. תקבלו הבנה של מה שאתם עשויים לרצות לעקוב אחריו כדי למדוד הצלחה, ותזכירו לעצמכם מהו מדד (metric). לאחר מכן, תראו היכן המדדים השונים משתלבים במשפך השיווקי שלכם.
הקדמה למדדים (Introduction to metrics)
כאשר אתם עוברים על תוכנית ההסמכה הזו, תלמדו הרבה על מדדים (metrics). לעת עתה, דעו שמדד הוא מדידה כמותית המשמשת לעקוב ולהעריך מטרה עסקית. מדדים עוזרים לקבוע את ההצלחה של יוזמות וקמפיינים שיווקיים.
למה לעקוב אחרי מדדים? (Why track metrics?)
מעקב אחרי מדדים עוזר למשווקים דיגיטליים להעריך כמה קרובים הם להשגת המטרות. כל מדד מודד משהו ספציפי, ולכן כל מדד מספר למשווק משהו אחר על הקמפיין שלו. מדדים יכולים לחשוף מידע חשוב על קמפיינים שיווקיים, כגון החזר על השקעה (ROI), החזר על הוצאות פרסום (ROAS), עלות לכל מכירה, והכנסות ממכירות מקוונות ובחנויות.
גרפיקה של משפך שיווקי המדגימה את שלבי המודעות, השיקול, ההמרה והנאמנות.
מדדים במשפך השיווקי (Metrics in the marketing funnel)
תשתמשו בטקטיקות שונות לעקוב אחרי מדדים בהתאם לאיזה שלב במשפך השיווקי אתם נמצאים. למשל, בשלב המודעות (awareness), תאספו נתוני קהל ותפתחו דמויות משתמש. זה עוזר לכם להכיר את הלקוחות שלכם. במהלך שלב השיקול (consideration), תחשבו על מדדים כמו עלות רכישה ושיעורי קליקים. במהלך שלב ההמרה (conversion), תעקבו ותנתחו שיעורי המרת מכירות, ערכי הזמנה ממוצעים ושיעורי נטישת עגלה. ולבסוף, במהלך שלב הנאמנות (loyalty), תרצו לשקול את שיעור שימור הלקוחות ואת ערך חיי הלקוח.
ישנם גורמים נוספים לשקול לאורך תהליך המשפך השיווקי, ואלו עשויים להיות מונחים לא מוכרים כרגע, אבל לעת עתה, זה מקום טוב להתחיל בו.
נקודות מפתח (Key takeaways)
מעקב אחרי מדדים הוא קריטי להצלחת הקמפיין. מדדים עוזרים למשווקים דיגיטליים להעריך את האפקטיביות ואת שביעות רצון הקהל במהלך הקמפיין. הם גם עוזרים למשווקים לקבל מידע ותובנות שהם יכולים להשתמש בהם עבור קמפיינים עתידיים.