ערוצי מדיה דיגיטליים

בחירת ערוצי מדיה דיגיטליים

ישנם הרבה ערוצים דיגיטליים לבחור מהם כאשר מתכננים אסטרטגיות וקמפיינים— מאימייל לרשתות חברתיות לווידאו ועוד. אבל כל הערוצים הללו משתייכים לשלוש קטגוריות עיקריות של מדיה דיגיטלית—מדיה בתשלום, מדיה בבעלות ומדיה שנרכשה—ואסטרטגיה דיגיטלית חזקה מנצלת את כל שלושתם. תלמדו יותר על כל אחד מהם ככל שתתקדמו בתוכנית, אבל נתחיל בסקירה מהירה.

מדיה בתשלום (Paid Media)

מדיה בתשלום היא בדיוק זה—זו כל צורה של קידום דיגיטלי שהמותג משלם כדי לשים באינטרנט. כמה דוגמאות למדיה בתשלום כוללות מודעות באנר, מודעות וידאו, מודעות ברשתות חברתיות, מודעות קניות וקופצות. תלמדו יותר על כמה מסוגי המודעות בתשלום הללו מאוחר יותר בקורס. היתרון הגדול של מודעות בתשלום הוא שהן מייצרות תוצאות במהירות. החיסרון הוא שהתוצאות הללו נעלמות מיד כשמפסיקים לשלם עבורן—ותשלום עבור מודעות יכול להיות יקר עם הזמן. זו הסיבה שמדיה בתשלום היא רק חלק מאסטרטגיה דיגיטלית כוללת. מודעות בתשלום יכולות להוביל ישירות לרכישות, אבל הן גם עוזרות להניע תנועה לערוצי המדיה בבעלות ובמדיה שנרכשה של העסק.

מדיה בבעלות (Owned Media)

מדיה בבעלות מתייחסת לכל התוכן הדיגיטלי שהמותג שולט בו לחלוטין. תוכן מדיה בבעלות יכול להיות משכנע, אבל בשונה ממודעות מדיה בתשלום, הוא לא מפרסם או מוכר מוצרים ישירות. במקום זאת, הוא מספק ערך על ידי מתן מידע ללקוחות כדי לקבל החלטות מושכלות. תחשבו על זה כך: אם מודעות בתשלום מביאות צרכנים לאתר החברה, התוכן בבעלות הוא מה שמשכנע אותם להישאר. מדיה בבעלות כוללת דברים כמו תוכן אתר, בלוגים, ספרי אלקטרוני ותוכן ברשתות חברתיות. מסמכים כמו דפי מידע ומחקרים יכול גם לעורר ביטחון על ידי הסברת סיבות החלטות המותג והצגת התוצאות דרך דוגמאות מהעולם האמיתי.

מדיה שנרכשה (Earned Media)

מדיה שנרכשה היא כל חשיפה דיגיטלית חיובית שנוצרת באמצעות המלצות אישיות או ציבוריות. חברות לא יוצרות או שולטות במדיה שנרכשה, והן לא יכולות לשלם עבורה ישירות. היא נוצרת על ידי לקוחות בתגובה לדברים כמו איכות המוצר ושירות הלקוחות, בנוסף לקמפיינים שיווקיים מוצלחים. כך שאם מותג מתחיל שותפות רשמית עם משפיען, זה פרסום בתשלום. אבל אם לקוח אוהב מוצר כל כך שהוא מספר לחבריו עליו בחינם, זה מדיה שנרכשה. למעשה, זו המוניטין שהמותג בונה על היותו טוב במה שהוא עושה.

מדיה שנרכשה יכולה להיות בצורה של אזכורים ברשתות חברתיות, פוסטים בבלוגים, ביקורות כתובות או וידאו, או סיקור עיתונאי חיובי, כמו פרופילים של מוצרים או רשימות "הטובים ביותר". תוכן שנוצר על ידי לקוחות יכול לעזור לעסקים למכור מוצרים, אבל הוא עושה הרבה יותר מזה. הוא גם עוזר למותגים להגיע לשווקים חדשים ולבנות אמון ציבורי.

סיכום

כדי להצליח באינטרנט, מותגים משתמשים בשילוב של מדיה בתשלום, בבעלות ונרכשת. מדיה בתשלום היא פרסום שאתם משלמים עבורו, כמו מודעות באנר או וידאו. מדיה בבעלות היא תוכן שהמותג יוצר ושולט בו, כמו תוכן אתר, בלוגים או מחקרים. מדיה שנרכשה היא תוכן חיובי שנוצר על ידי לקוחות ומעלה את המודעות ומשפר את המוניטין של המותג. עכשיו כשאתם יודעים על סוגי המדיה הדיגיטלית השונים, אתם מוכנים ללמוד יותר על הטקטיקות והערוצים הספציפיים שהמותגים משתמשים בהם כדי להגיע ללקוחות.