אימייל מרקטינג

מהו סאב-דומיין לאימייל ומדוע עליך להשתמש בו?

מהו סאב-דומיין לאימייל ומדוע עליך להשתמש בו?

מהו סאב-דומיין לאימייל ומדוע עליך להשתמש בו?

האם אתה רוצה לדעת מהו סאב-דומיין לאימייל ומדוע כדאי לך להשתמש בו?

הבנת סאב-דומיינים לאימייל חשובה אם אתה רוצה להבטיח שיעור משלוח אימיילים גבוה.

בפוסט זה, נסביר מהו סאב-דומיין לאימייל, נסביר מדוע אתה זקוק לאחד, ונראה לך כיצד להגדיר אותו בעצמך.

מהו סאב-דומיין (עם דוגמה)?

כל כתובת אימייל מורכבת משני חלקים:

  • שם משתמש של השולח
  • דומיין של השולח

לדוגמה, בכתובת האימייל pattie@wpmailsmtp.com, שם המשתמש הוא "pattie" והדומיין הוא "wpmailsmtp.com".

סאב-דומיין הוא רכיב נוסף של הדומיין הראשי שלך. זהו תוספת כקידומת לדומיין הראשי שלך. לדוגמה, pattie@example.wpmailsmtp.com. כאן, "example" הוא הסאב-דומיין.

למרות שסאב-דומיין תמיד קשור לדומיין הראשי שלך, יש לו כתובת IP נפרדת. כתוצאה מכך, ספקי אינטרנט (ISPs) ושרתים דוא"ל מתייחסים לסאב-דומיין שלך בצורה שונה מהדומיין הראשי שלך.

להפרדה זו יש יתרונות חשובים, כפי שנדון בהמשך.

מדוע עליך להשתמש בסאב-דומיין לאימייל?

ספקי שירותי אימייל כמו גוגל, יאהו, אאוטלוק וכו' עוקבים אחר הדומיינים ששולחים אימיילים ומקשרים מוניטין של שולח לדומיין שלך. אם אתה שולח אותות שגויים לשירותי הדוא"ל (למשל, אם משתמשים מסמנים את האימיילים שלך כדואר זבל, מעורבות נמוכה באימיילים וכו'), זה יכול להשפיע על המוניטין שלך כשולח.

כאשר המוניטין שלך כשולח נמוך, סביר להניח שתיתקל בבעיות במשלוח אימיילים. ספקי שירותי אינטרנט וספקי דוא"ל עשויים פשוט להתחיל לדחות את רוב האימיילים שלך מכיוון שהדומיין שלך אינו עומד בסטנדרטים שלהם.

אם הדומיין הראשי שלך מקבל מוניטין רע, קשה מאוד לשפר אותו. בנוסף, שינוי הדומיין הראשי שלך לא תמיד אפשרי מכיוון שלרוב זהו גם שם העסק שמכירים אותך בו.

אך קל יותר לנהל את המוניטין שלך כשאתה משתמש בסאב-דומיין. אפילו אם הסאב-דומיין מקבל מוניטין רע, תוכל להחליף אותו בקלות באחד חדש בכל עת ועדיין להישאר קשור לדומיין הראשי שלך.

כך תוכל להגן על הדומיין הראשי שלך מבעיות פוטנציאליות במוניטין ולהבטיח שהאימיילים שלך תמיד יישלחו מסאב-דומיין שמאמינים בו.

עדיין תוכל להשתמש בדומיין הראשי שלך לאימיילים יומיומיים שאתה שולח באופן אישי. אך עבור קמפיינים של אימיילים ואימיילים אוטומטיים (כמו אישורי הזמנה, איפוס סיסמאות וכו'), תמיד כדאי להשתמש בסאב-דומיין לאימייל.

מתי להשתמש בסאב-דומיינים לאימייל?

עסקים רבים משתמשים במספר סאב-דומיינים עבור קהלים שונים. אין צורך להשתמש במספר סאב-דומיינים, אך עליך לכל הפחות להחזיק אחד כדי להגן על מוניטין הדומיין הראשי שלך.

הנה כמה תרחישים נפוצים שבהם ייתכן שתרצה להשתמש בסאב-דומיינים לאימייל:

  • אימיילים פרסומיים: מנויים עשויים לסמן את האימיילים שלך כדואר זבל אם הם אינם מרוצים מכמות האימיילים הפרסומיים שלך או פשוט אם הם אינם מעוניינים במבצעים שלך. לכן, כדאי להחזיק סאב-דומיין נפרד לאימיילים פרסומיים כך שמוניטין הדומיין שלהם לא ישפיע על סוגים אחרים של אימיילים שאתה שולח מהדומיין הראשי שלך.
  • אימיילים של יחסי ציבור: האימיילים שאתה שולח למותגים אחרים לשיתופי פעולה עשויים לא להנות מאותה רמת מעורבות כמו אימיילים עסקיים. אם אימיילים של יחסי ציבור מקבלים מוניטין נמוך, זה ישפיע על המשלוח של סוגי אימיילים אחרים. לכן, כדאי לשמור את האימיילים הללו לסאב-דומיין נפרד.
  • אימיילים עסקיים: יש להם את שיעור המעורבות הגבוה ביותר מכיוון שהם נשלחים כתוצאה מפעולה של משתמש (כמו בקשת איפוס סיסמה, קבלת תשלום וכו'). חשוב מאוד שהאימיילים הללו יגיעו לתיבת הדואר של המנויים שלך כי זה רע לחוויית המשתמש אם אימיילים כמו הודעות איפוס סיסמה יסתיימו בתיקיית הספאם.

עכשיו כשאנו יודעים כמה חשובים סאב-דומיינים לאימייל כשמדובר באבטחת משלוח האימיילים, בואו נראה כיצד תוכל להגדיר אחד.