אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
כיסינו מספר דרכים בתשלום ולא בתשלום כדי לגרום לאתרים להופיע בדפי תוצאות של מנועי חיפוש. בואו נדבר באופן ספציפי על התהליך הלא-בתשלום כדי לגרום לאתרים להיות יותר גלויים ב-SERPs. אופטימיזציה למנועי חיפוש, המכונה גם SEO. זהו התהליך של הגדלת הנראות של דפי אתרים במנועי חיפוש כדי למשוך תנועה רלוונטית יותר.
חשבו על תנועה רלוונטית כלקוחות האידיאליים שהייתם רוצים שיבקרו באתר. ייתכן שתיתקלו ב-SEO גם ככותרת של מישהו שעוסק בזה כמקצוע, כמו "הרגע שכרנו SEO חדש כדי לשפר את הנוכחות המקוונת שלנו". כל משווק דיגיטלי צריך ללמוד את יסודות האופטימיזציה למנועי חיפוש.
גם אם אתם עובדים עבור עסק שיש לו אתר בפלטפורמה כמו Blogger, Wix, או Squarespace, כדאי ללמוד מעט על SEO. קצת ידע יכול לעזור מאוד כדי לגרום לאנשים למצוא את האתר. באופן כללי, אתר שיש לו אופטימיזציה למנועי חיפוש עשוי להקל על האלגוריתמים של מנועי החיפוש לסרוק, לאנדקס ולהבין את התוכן שלו.
SEO חשוב מכיוון שאם מנועי החיפוש לא יכולים לסרוק אתר, הם עשויים לא להתגלות בחיפוש כמו בגוגל. ואם אלגוריתם של מנוע חיפוש מתקשה להבין את תוכן האתר, ייתכן שהוא לא יופיע כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש את מוצרי או שירותי העסק.
SEO עוסק לעיתים קרובות בביצוע שינויים קטנים לחלקים שונים של האתר. כאשר בוחנים כל שינוי בנפרד, השינויים הללו עשויים להיראות כשיפורים מינוריים. אבל כאשר משלבים אותם עם אופטימיזציות אחרות, ההשפעה יכולה להיות גדולה. ההשפעה על חוויית המשתמש באתר עשויה להשפיע על הביצועים בתוצאות החיפוש.
במיוחד עבור מנוע החיפוש של גוגל, ישנו כלי שנקרא Google Search Console שעוזר עם SEO. כלי זה עוזר לאנשים לנטר, לתחזק ולפתור בעיות בנוכחות האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. נדבר עוד על Google Search Console במאמרים הבאים.
חשוב לזכור שיש הרבה דעות לגבי איך הכי טוב לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש. בדרך כלל, גוגל מפרסמת הנחיות ל-SEO. עם זאת, לעיתים קרובות זה תלוי במשווק הדיגיטלי, איש המקצוע בתחום ה-SEO, או בחברה לקבוע כיצד ליישם את ההנחיות הללו בצורה הטובה ביותר. תלוי בחברה שבה משווק דיגיטלי עובד, ייתכן שיקבלו אסטרטגיות שונות על איך הכי טוב ליישם SEO.
למרבה המזל, ישנם דרכים רבות ושונות שיכולות להוביל לכך שאתר יהיה גלוי בחיפוש. אין צורך להתאים את האתר לאחרים אחד לאחד.
משימות נפוצות ב-SEO
מישהו שעוסק ב-SEO עשוי לבדוק תוכן או מבנה של אתר אינטרנט. חשוב שיהיה אתר מאורגן היטב שקל לאלגוריתמים של מנועי החיפוש לסרוק. תלמדו בדיוק מה זה אומר אתר מאורגן היטב בחלק הבא. כרגע, רק תדעו שאם אתר אינו נסרק בקלות, דפים מסוימים עשויים לא להופיע בתוצאות החיפוש.
משימת SEO נוספת היא פיתוח טכני של האתר. משימה זו היא מתקדמת יותר. היא יכולה לכלול משימות הקשורות לאירוח, הפניות מחדש של דפי אינטרנט, דפי שגיאה, או שימוש ב-JavaScript. JavaScript היא שפת תכנות הנחשבת לסוג של קוד מחשב. פיתוח טכני עשוי לכלול גם שיפור מהירות טעינת הדפים.
משימת SEO שלישית היא פיתוח תוכן. חשבו על תוכן ככל מה שמבקר באתר חווה. תוכן כולל טקסט, וידאו ותמונות. אופטימיזציה למנועי חיפוש כוללת גם חוויית משתמש. כאשר מפתחים תוכן, חשוב לשקול כיצד המבקר באתר חווה ומתקשר עם התוכן.
משימת SEO רביעית היא מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח הוא תהליך של מציאת מונחים וביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים מקלידים במנועי חיפוש. חשוב ליצור תוכן אתר שתואם למה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים. מחקר מילות מפתח משולב לעיתים קרובות עם פיתוח תוכן. חברה עשויה להשתמש במחקר מילות מפתח כדי לעצב את אסטרטגיית התוכן שלה.
מחקר מילות מפתח הוא דוגמה לאסטרטגיית SEO שעשויה להיות שונה בהתאם לחברה שבה אתם עובדים. בעוד שחלק מהאסטרטגיות עשויות להיות יעילות יותר מאחרות, אין דרך מושלמת לעשות זאת.
עכשיו יש לכם סקירה כללית על אופטימיזציה למנועי חיפוש, מדוע היא חשובה, ומשימות נפוצות. כל משווק דיגיטלי או אנליסט מסחר אלקטרוני צריך להיות בעל ידע בסיסי של שיטות SEO מומלצות. רוב המשווקים הדיגיטליים ואנליסטי המסחר האלקטרוני ייצרו לכל הפחות תוכן עבור אתר אינטרנט. חשוב ללמוד את שיטות העבודה המומלצות הללו כדי שגם אנשים וגם מנועי חיפוש יוכלו להבין בקלות את התוכן.