שלום שוב. בבלוג הקודם דיברנו על משפך השיווק ויתרונותיו. עכשיו במאמרים הבאים, נשתף אסטרטגיות שיווק ספציפיות לכל שלב במשפך. בואו נדון בשלב הראשון במשפך שלנו, וזה שלב המודעות. בשלב זה, הלקוח הפוטנציאלי עשוי לא לדעת על המוצר או השירות. אולי יש להם בעיה או נקודת כאב מסוימת שהם צריכים לפתור, כמו רצון לקנות רהיט חדש. או אולי הם נחשפו למותג שלך מבלי לחפש במיוחד את המוצר או השירות שלך, כמו דרך מודעה בפייסבוק או באינסטגרם. בכל אופן שהם נתקלים במותג, שלב המודעות הוא כאשר לקוח פוטנציאלי מתחיל להכיר את המוצר או השירות. הרושם הראשון הזה חשוב.
דמיין שאתה משווק דיגיטלי. המשימה שלך היא ליצור וליישם אסטרטגיה לגרום ליותר אנשים להיות מודעים למוצר או לשירות. איך עושים את זה? לפני שאכנס לאסטרטגיות אלו, ראשית אומר שאם אתה מתקשה להבין את המונחים והקונספטים הללו, זה בסדר. אני אכסה אותם יותר לעומק במהלך הקורס הזה והקורסים הבאים. אז עד סוף תוכנית ההסמכה, אני מבטיח שתהיה מומחה.
ההבדל בין אסטרטגיות וטקטיקות
זהו קונספט חשוב בשיווק. לעתים קרובות תמצא משווקים המשתמשים במונחים אלה לסירוגין. עם זאת, לצורך שלנו, אסטרטגיות תומכות בתוכנית להשגת מטרה שיווקית ונוטות להיות רעיונות כלליים יותר. טקטיקות הן הפעולות שננקטות כדי לבצע את התוכנית. לדוגמה, שיווק ברשתות החברתיות יהיה אסטרטגיה. זהו רעיון כללי. והפעולות ברשתות החברתיות יהיו הטקטיקות. אלה תומכות באסטרטגיה.
אסטרטגיות וטקטיקות לבניית מודעות
ראשית היא אופטימיזציה למנועי חיפוש, הנקראת גם SEO. זהו התהליך של שיפור אתר אינטרנט כדי להגדיל את הנראות שלו במנוע חיפוש כמו Google או Microsoft Bing. חשוב על מתי שלקוח פוטנציאלי מחפש פתרון לנקודת הכאב שלו. אם האתר שלך מופיע בראש החיפוש, הם יכירו את העסק שלך.
הבא הוא שיווק במנועי חיפוש, הנקרא גם SEM. זה כאשר אתה מגדיל את הנראות של אתר אינטרנט במנוע חיפוש דרך פרסום בתשלום. זה דומה ל-SEO. כאשר לקוח מבצע חיפוש בגוגל עבור מה שאתה מספק, האם לא יהיה נהדר להופיע קרוב לראש תוצאות החיפוש? SEM יכול להביא את המותג לשם.
מודעות תצוגה הן פרסום מבוסס גרפיקה כמו תמונות, בלוגים או טקסט. אתה נפגש לעתים קרובות עם מודעות תצוגה באתרים ובאפליקציות. בנה מודעות על ידי קבלת מודעות תצוגה באתרים שבהם מבקרים הלקוחות הפוטנציאליים שלך.
הבא הוא שיווק ברשתות החברתיות. אלה פוסטים בכל פלטפורמות הרשתות החברתיות, כמו פייסבוק, אינסטגרם או לינקדאין. בדרך כלל, אלה ללא עלות. תלוי בפלטפורמת הרשת החברתית, יש הרבה דרכים לבנות מודעות. אסטרטגיה נפוצה אחת היא לגרום לעוקב לשתף את הפוסט של המותג לעוקבים שלהם. כשזה קורה, אנשים חדשים נחשפים למותג שלך.
פרסום ברשתות החברתיות דומה לשיווק ברשתות החברתיות, חוץ מזה שהוא בתשלום. סוג הפרסום משתנה בהתאם לפלטפורמה. הזדמנות בתשלום נפוצה לבניית מודעות היא מודעה שמופיעה בעדכוני לא-עוקבים. אתה יכול למקד ללקוחות פוטנציאליים חדשים על בסיס תחומי העניין שלהם.
שיווק בבלוגים מגיע בצורות רבות, אבל צורה נפוצה לבניית מודעות היא מודעת יוטיוב שמופיעה לפני בלוג, בדומה לפרסום ברשתות החברתיות. אתה יכול למקד ללקוחות פוטנציאליים על בסיס הבלוגים שצפו בהם בעבר.
שיווק משפיעים הוא כאשר אתה משתף פעולה עם אדם או מותג שיש לו עוקבים רבים. בתמורה לתשלום, הם יקידמו את המוצר או השירות שלך לעוקבים שלהם. ישנם כמה סוגים של שיתופי פעולה בשיווק משפיעים. אחד הנפוצים לבניית מודעות הוא ביקורת. לדוגמה, מותג יכול לשלם למשפיע כדי לנסות את המוצר או השירות שלהם. המשפיע לאחר מכן מפרט את חוויתו. הביקורת יכולה להיות בפורמט בלוג, תמונה או טקסט.
זכור, כאשר אתה עושה שיווק משפיעים, ודא שהמשפיע חושף את הקשר. פעל לפי כל הקווים המנחים הרגולטוריים.
הבא הוא שיווק תוכן. זו טכניקת שיווק שמתמקדת ביצירה והפצת תוכן בעל ערך. דוגמה לכך היא ספר אלקטרוני להורדה שלקוחות פוטנציאליים עשויים לרצות לקרוא. זה יכול להיות גם דף אינטרנט חינוכי. שיווק תוכן קשור לעתים קרובות ל-SEO או SEM, אבל זכור, יצירת תוכן בעל ערך היא רק הצעד הראשון בשיווק תוכן. הבא הוא לקבל את התוכן מול לקוחות פוטנציאליים.
סיכום מהיר
כיסוי של הרבה אסטרטגיות לבניית מודעות! כסיכום מהיר, דיברנו על אופטימיזציה למנועי חיפוש, שיווק במנועי חיפוש, מודעות תצוגה, שיווק ברשתות החברתיות, פרסום ברשתות החברתיות, שיווק בבלוגים, שיווק משפיעים ושיווק תוכן.