מונחים באיקומרס
Awareness stage (שלב המודעות)
השלב הראשון במשפך השיווקי, כאשר לקוח פוטנציאלי לראשונה מודע למוצר או לשירות
Consideration stage (שלב השיקול)
השלב השני במשפך השיווקי, כאשר העניין של הלקוח הפוטנציאלי במוצר או בשירות גדל
Conversion (המרה)
השלמת פעילות התורמת להצלחה של עסק
Conversion rate (שיעור ההמרה)
אחוז המשתמשים או המבקרים באתר שהשלימו פעולה רצויה, כמו לחיצה על קישור באימייל או רכישת מוצר
Conversion stage (שלב ההמרה)
השלב השלישי במשפך השיווקי, כאשר המשווקים מנצלים את העניין שכבר הובע
Customer journey (מסע הלקוח)
המסלול שהלקוחות עוברים מהכרת המוצר, דרך קבלת תשובות לשאלותיהם, ועד לרכישה
Customer journey map (מפת מסע הלקוח)
ויזואליזציה של נקודות המגע שלקוח טיפוסי פוגש לאורך מסע הרכישה שלו
Frequency (תדירות)
כמה פעמים אדם נתקל במודעה במסגרת זמן נתונה
Impressions (הופעות)
המספר הכולל של הפעמים שמודעה מופיעה על מסכי האנשים
Inclusive marketing (שיווק כוללני)
הפרקטיקה של שיפור הייצוג וההשתייכות בתוך החומרים השיווקיים והפרסומיים שהארגון יוצר
Lead (ליד)
לקוח פוטנציאלי שיצר אינטראקציה עם המותג ושיתף מידע אישי, כמו כתובת אימייל
Local search (חיפוש מקומי)
שאילתת חיפוש שמייצרת תוצאות חיפוש מבוססות מיקום
Local SEO (קידום אתרים מקומי)
אופטימיזציה של תוכן כך שיוצג באלגוריתמי החיפוש המקומיים של גוגל
Loyalty stage (שלב הנאמנות)
השלב הרביעי במשפך השיווקי, כאשר לקוחות הופכים ללקוחות חוזרים ותומכי מותג
Marketing funnel (משפך שיווקי)
ייצוג ויזואלי של התהליך שבו אנשים עוברים מהכרת המותג ועד להפיכתם ללקוחות נאמנים
Omnichannel (רב-ערוצי)
האינטגרציה או הסינכרון של תוכן בערוצים מרובים
Pain points (נקודות כאב)
בעיות שהלקוחות רוצים לפתור
Reach (הגעה)
המספר הכולל של אנשים ייחודיים שנתקלו במודעה על פני המכשירים שלהם
Target audience (קהל יעד)
הקבוצה של אנשים שסביר להניח שיקנו את מוצרי החברה; לעיתים מוגדרת כשילוב של פרסונות לקוח
Touchpoint (נקודת מגע)
כל אינטראקציה שלקוח יש עם המותג במהלך מסע הרכישה שלו
A
Agency (סוכנות)
שותף חיצוני שממלא את הצרכים הדיגיטליים והשיווקיים של חברה
B
Business-to-business (B2B) (עסק לעסק)
מתייחס למצב שבו עסקים מוכרים מוצרים או שירותים לעסקים אחרים (כאשר עסקים רוכשים זה מזה)
Business-to-consumer (B2C) (עסק לצרכן)
מתייחס למצב שבו עסקים מוכרים מוצרים או שירותים לצרכנים (כאשר צרכנים רוכשים מעסקים)
C
Consumer-to-business (C2B) (צרכן לעסק)
מתייחס למצב שבו יחידים (צרכנים) מוכרים מוצרים או שירותים לעסקים (כאשר עסקים רוכשים מצרכנים)
Consumer-to-consumer (C2C) (צרכן לצרכן)
מתייחס למצב שבו יחידים (צרכנים) מוכרים מוצרים או שירותים לצרכנים אחרים (כאשר צרכנים רוכשים זה מזה)
D
Digital channel (ערוץ דיגיטלי)
כל שיטת תקשורת או פלטפורמה שבה עסק יכול להשתמש כדי להגיע לקהל היעד שלו באינטרנט
Digital marketing (שיווק דיגיטלי)
הפרקטיקה של הגעה לצרכנים באינטרנט באמצעות ערוצים דיגיטליים במטרה להפוך אותם ללקוחות
E
E-commerce (מסחר אלקטרוני)
רכישה ומכירה של סחורות או שירותים באמצעות האינטרנט
Engagement marketing (שיווק מעורבות)
(refer to experiential marketing)
Experiential marketing (שיווק חוויתי)
התהליך של עידוד צרכנים לא רק לרכוש מותג או מוצר, אלא גם לחוות אותו
I
Influencer marketing (שיווק באמצעות משפיענים)
התהליך של גיוס אנשים משפיעים להמליץ או להזכיר מותג או מוצר לעוקבים שלהם ברשתות החברתיות
In-house (בתוך החברה)
בתוך חברה אחת
S
Social media marketing (שיווק ברשתות חברתיות)
התהליך של יצירת תוכן לפלטפורמות שונות ברשתות החברתיות כדי לעודד מעורבות ולקדם עסק או מוצר
T
Transferable skills (כישורים ניתנים להעברה)
כישורים מתחומים אחרים שיכולים לעזור למישהו להתקדם בקריירה בשיווק