מונחים והגדרות
מונחים והגדרות
- שיוך (Attribution)
- קביעה אילו תוכן וערוצים אחראים ליצירת לידים, המרות או הרשמות.
- ניהול שינויים (Change management)
- שיטות, פרקטיקות, גישות ותהליכים שארגונים נוקטים כדי לוודא ששינויים מיושמים בצורה חלקה.
- ערך חיי הלקוח (Customer lifetime value - LTV או CLV)
- ההכנסה הממוצעת שנוצרת מלקוח במשך תקופה מסוימת.
- נתונים (Data)
- אוסף של עובדות או מידע.
- ניתוח נתונים (Data analysis)
- בדיקת נתונים כדי להסיק מסקנות, לבצע תחזיות ולהניע קבלת החלטות מבוססות.
- אנליטיקת נתונים (Data analytics)
- מעקב והערכת נתונים כדי לקבל תובנות פעולה.
- אנונימיזציה של נתונים (Data anonymization)
- טכניקות להסתרה או הסרת מידע אישי מנתונים כדי להגן על זהות האנשים.
- הטיית נתונים (Data bias)
- שגיאת אנוש שמטה את איסוף הנתונים או את פירוש הנתונים לכיוון מסוים.
- שיוך מונחה נתונים (Data-driven attribution)
- מודד מעורבות לקוחות עם תוכן שיווקי בערוצים שונים כדי להבין מה מניע אותם לפעולה.
- אתיקה של נתונים (Data ethics)
- המחקר והערכת האתגרים המוסריים הקשורים לאיסוף וניתוח נתונים.
- פרטיות נתונים (Data privacy)
- הזכויות של אנשים על פי החוק לשלוט כיצד נאסף, מעובד, משותף, נשמר ונמחק המידע האישי שלהם.
- שליפת נתונים (Data pulling)
- איסוף נתונים מכלי אנליטיקה ושמירתם בגיליון אלקטרוני או במסד נתונים.
- דיווח נתונים (Data reporting)
- ארגון וסיכום נתונים כדי לעקוב אחר הביצועים במאמצי השיווק והמכירות.
- סיפור סיפורים עם נתונים (Data storytelling)
- העברת תובנות נתונים לקהל מסוים באמצעות סיפור ברור ומשכנע.
- המחשות נתונים (Data visualizations)
- ייצוגים גרפיים של נתונים שמעבירים מידע.
- שיוך קליק ראשון (First click attribution)
- מעניק את כל הקרדיט לנקודת המגע הראשונה שהובילה להמרה.
- מדד ביצועי מפתח (Key performance indicator - KPI)
- מדידה המשמשת להערכת הצלחת העסק בניסיונו להגיע למטרה עסקית או שיווקית.
- שיוך קליק אחרון (Last click attribution)
- מעניק את כל הקרדיט לנקודת המגע האחרונה לפני ההמרה.
- שיוך לינארי (Linear attribution)
- מעניק קרדיט שווה לכל נקודת מגע לאורך מסע הלקוח.
- שיווק מבוסס ביצועים (Performance marketing)
- תהליך השימוש במידע קונקרטי על התנהגויות לקוחות כדי לתכנן ולחדד אסטרטגיות שיווק ומכירות.
- דיווח ביצועים (Performance reporting)
- (התייחס לדיווח נתונים)
- מידע המאפשר זיהוי אישי (Personally identifiable information - PII)
- מידע שיכול לשמש לזיהוי ישיר, יצירת קשר או איתור אדם.
- החזר על הוצאה פרסומית (Return on ad spend - ROAS)
- כמה הכנסה נצברת לעומת כמה הוצא.
מונחים והגדרות ממודולים קודמים
- תוסף מודעה (Ad extension)
- פיצ'ר של Google Ads שמראה מידע נוסף על העסק.
- סוכנות (Agency)
- שותף חיצוני שממלא את צורכי השיווק והפרסום הדיגיטלי של החברה.
- שלב המודעות (Awareness stage)
- השלב הראשון במשפך השיווקי, כאשר לקוח פוטנציאלי מתוודע לראשונה למוצר או לשירות.
- מותג (Brand)
- כיצד הציבור תופס עסק או ארגון.
- הון מותג (Brand equity)
- הערך שהצרכנים מייחסים להצעות של מותג אחד בהשוואה למוצרים דומים ממותג אחר.
- בטיחות מותג (Brand safety)
- שמירה על מוניטין המותג בעת שהם מפרסמים באינטרנט.
- מטרה עסקית (Business goal)
- מטרה, הישג או תוצאה רצויה עבור עסק.
- עסק לעסק (Business-to-business - B2B)
- מתייחס למצב שבו עסקים מוכרים מוצרים או שירותים לעסקים אחרים (כאשר עסקים רוכשים אחד מהשני).
- עסק לצרכן (Business-to-consumer - B2C)
- מתייחס למצב שבו עסקים מוכרים מוצרים או שירותים לצרכנים (כאשר צרכנים רוכשים מעסקים).
- שלב ההתלבטות (Consideration stage)
- השלב השני במשפך השיווקי, כאשר העניין של לקוח פוטנציאלי במוצר או בשירות גדל.
- צרכן לעסק (Consumer-to-business - C2B)
- מתייחס למצב שבו אנשים (צרכנים) מוכרים מוצרים או שירותים לעסקים (כאשר עסקים רוכשים מצרכנים).
- צרכן לצרכן (Consumer-to-consumer - C2C)
- מתייחס למצב שבו אנשים (צרכנים) מוכרים מוצרים או שירותים לצרכנים אחרים (כאשר צרכנים רוכשים אחד מהשני).
- שיווק תוכן (Content marketing)
- טכניקת שיווק המתמקדת ביצירה והפצה של תוכן בעל ערך לקהל יעד מסוים.
- המרה (Conversion)
- השלמת פעילות שתורמת להצלחת העסק.
- שיעור המרה (Conversion rate)
- אחוז המשתמשים או המבקרים באתר שהשלימו פעולה רצויה, כמו לחיצה על קישור בדוא"ל או רכישת מוצר.
- שלב ההמרה (Conversion stage)
- השלב השלישי במשפך השיווקי, כאשר המשווקים מנצלים את העניין שכבר הוצג.
- עלות לקליק (Cost per click - CPC)
- הסכום שמשלם מפרסם כאשר מישהו לוחץ על מודעת PPC.
- מסע לקוח (Customer journey)
- הנתיב שלוקחים לקוחות מהכרת המוצר, דרך קבלת תשובות לשאלות, ועד לביצוע רכישה.
- מפת מסע לקוח (Customer journey map)
- המחשה של נקודות המגע שלקוח טיפוסי נתקל בהן לאורך מסע הרכישה שלו.
- פרסונת לקוח (Customer persona)
- מייצגת קבוצה של אנשים דומים בקהל יעד רצוי.
- ערוץ דיגיטלי (Digital channel)
- כל שיטת תקשורת או פלטפורמה עסקית שיכולה להשתמש בה כדי להגיע לקהל היעד שלה באינטרנט.
- שיווק דיגיטלי (Digital marketing)
- הפרקטיקה של הגעה לצרכנים באינטרנט דרך ערוצים דיגיטליים במטרה להפוך אותם ללקוחות.
- מודעת תצוגה (Display ad)
- פורמט מודעה ויזואלי שממוקם באתרים או אפליקציות.
- מדיה מרוויחה (Earned media)
- חשיפה דיגיטלית חיובית שנוצרת דרך המלצות אישיות או ציבוריות.
- מסחר אלקטרוני (E-commerce)
- קנייה ומכירה של סחורות או שירותים באמצעות האינטרנט.
- שיווק בדוא"ל (Email marketing)
- שליחת הודעות לרשימת מנויים קיימים כדי לשתף מידע, להניע מכירות או ליצור קהילה.
- שיווק מעורבות (Engagement marketing)
- (הפנייה לשיווק חוויתי)
- שיווק חוויתי (Experiential marketing)
- תהליך עידוד צרכנים לא רק לרכוש מותג או מוצר, אלא גם לחוות אותו.
- תדירות (Frequency)
- כמה פעמים פוגש אדם מודעה.
- רשמים (Impressions)
- המספר הכולל של הפעמים שמודעה מופיעה על המסכים של אנשים.
- שיווק כוללני (Inclusive marketing)
- הפרקטיקה של שיפור הייצוג והשייכות בתוך חומרי השיווק והפרסום שמייצרת הארגון.
- שיווק משפיעים (Influencer marketing)
- תהליך גיוס אנשים משפיעים להזכיר או לתמוך במותג או מוצר לעוקבים שלהם ברשתות החברתיות.
- בתוך הבית (In-house)
- בתוך חברה אחת.
- מילת מפתח (Keyword)
- מונח חיפוש שאנשים משתמשים בו כדי למצוא מידע, מוצרים ושירותים באינטרנט.
- ליד (Lead)
- לקוח פוטנציאלי שהגיב עם מותג ושיתף מידע אישי, כמו כתובת דוא"ל.
- חיפוש מקומי (Local search)
- שאילתת חיפוש שמייצרת תוצאות חיפוש מקומיות.
- אופטימיזציה לחיפוש מקומי (Local SEO)
- אופטימיזציה של תוכן כך שהוא יופיע באלגוריתמים החיפוש המקומיים של Google.
- שלב הנאמנות (Loyalty stage)
- השלב הרביעי במשפך השיווקי, כאשר לקוחות הופכים ללקוחות חוזרים ותומכי מותג.
- משפך שיווקי (Marketing funnel)
- המחשה של התהליך שבו אנשים עוברים מהכרת המותג ועד להפיכתם ללקוחות נאמנים.
- מיקס מדיה (Media mix)
- שילוב של ערוצים דיגיטליים המשמשים להגיע למטרות ואיך התקציב מתחלק ביניהם.
- רב ערוצי (Omnichannel)
- ההטמעה או הסנכרון של תוכן במספר ערוצים.
- מדיה בבעלות (Owned media)
- כל התוכן הדיגיטלי שמותג שולט בו לחלוטין.
- מדיה בתשלום (Paid media)
- כל צורת קידום דיגיטלי שמותג משלם כדי להעלות לאינטרנט.
- נקודות כאב (Pain points)
- הבעיות שהלקוחות רוצים לפתור.
- תשלום לפי קליק (Pay-per-click - PPC)
- סוג של פרסום שמאפשר למפרסם לשלם רק כאשר מישהו לוחץ על קישור מודעה.
- טווח הגעה (Reach)
- המספר הכולל של האנשים הייחודיים שפוגשים מודעה על פני המכשירים השונים שלהם.
- שיווק במנועי חיפוש (Search engine marketing - SEM)
- יצירת תנועה לאתר באמצעות מודעות בתשלום שמופיעות בתוצאות מנועי החיפוש.
- אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search engine optimization - SEO)
- תהליך הגדלת הנראות של דפי האתר במנועי החיפוש כדי למשוך יותר תנועה רלוונטית.
- דפי תוצאות מנועי חיפוש (Search engine results pages - SERPs)
- דפי התוצאות שמנוע חיפוש מציג כאשר מישהו מבצע חיפוש.
- סגמנטציה (Segmentation)
- חלוקת רשימת מנויים לדוא"ל לקבוצות קטנות יותר בהתבסס על קריטריונים כמו תחומי עניין, מיקום או היסטוריית רכישות.
- שיווק ברשתות חברתיות (Social media marketing)
- תהליך יצירת תוכן לפלטפורמות שונות ברשתות החברתיות כדי להניע מעורבות ולקדם עסק או מוצר.
- קהל יעד (Target audience)
- הקבוצה של האנשים שהכי סביר שירכשו את מוצרי החברה.
- נקודת מגע (Touchpoint)
- כל אינטראקציה של לקוח עם מותג במהלך מסע הרכישה שלו.
- כישורים ניתנים להעברה (Transferable skills)
- כישורים מאזורים אחרים שיכולים לעזור למישהו להתקדם בקריירה בשיווק.
Related Posts
הקמת פרטי העסק שלך בגוגל הקמת פרטי העסק שלך בגוגל פאנל המידע של גוגל...
מנועי חיפוש מסורתיים מנועי חיפוש מסורתיים בבלוג קודם, למדתם שמנוע חיפוש הוא אתר אינטרנט...