מונחי שיווק
Brand: איך העסק או הארגון נתפסים על ידי הציבור
Brand equity:
הערך שהצרכנים מייחסים להצעות של מותג אחד בהשוואה למוצרים דומים ממותג אחר
Brand safety:
שמירה על המוניטין של המותג כאשר הם מפרסמים באינטרנט
Business goal:
מטרה, הישג או תוצאה רצויה לעסק
Content marketing:
טכניקת שיווק המתמקדת ביצירה והפצה של תוכן יקר ערך לקהל יעד מסוים
Cost per click (CPC):
הסכום שמשלם המפרסם כאשר מישהו לוחץ על מודעת PPC
Customer persona:
מייצגת קבוצת אנשים דומים בקהל יעד רצוי
Display ad:
פורמט מודעה חזותי הממוקם באתרים או באפליקציות
Earned media:
חשיפה דיגיטלית חיובית הנוצרת באמצעות המלצות אישיות או ציבוריות
Email marketing:
שליחת הודעות לרשימת מנויים קיימת לשיתוף מידע, הגברת מכירות או יצירת קהילה
Keyword:
מונח חיפוש שאנשים משתמשים בו כדי למצוא מידע, מוצרים ושירותים באינטרנט
Media mix:
שילוב של ערוצים דיגיטליים להשגת מטרות ואיך התקציב מחולק ביניהם
Owned media:
כל התוכן הדיגיטלי שהמותג שולט בו במלואו
Paid media:
כל סוג של פרסום דיגיטלי שהמותג משלם עליו כדי להעלות לאינטרנט
Pay-per-click (PPC):
סוג של פרסום שמאפשר למפרסם לשלם רק כאשר מישהו לוחץ על קישור למודעה
Search engine marketing (SEM):
הפקת תנועה לאתר באמצעות מודעות בתשלום המופיעות בדפי תוצאות מנועי החיפוש
Search engine optimization (SEO):
תהליך הגדלת הנראות של דפי האתר במנועי החיפוש כדי למשוך יותר תנועה רלוונטית
Search engine results pages (SERPs):
דפי התוצאות שמפיק מנוע חיפוש כאשר מישהו מבצע חיפוש
Segmentation:
חלוקת רשימת המנויים למייל לקבוצות קטנות יותר על בסיס קריטריונים כמו תחומי עניין, מיקום או היסטוריית רכישות
מונחי שיווק נוספים
Agency:
שותף חיצוני שממלא את צרכי השיווק והפרסום הדיגיטלי של החברה
Awareness stage:
השלב הראשון במשפך השיווקי, כאשר לקוח פוטנציאלי מתחיל לראשונה להיות מודע למוצר או לשירות
Business-to-business (B2B):
מתייחס למכירת מוצרים או שירותים לעסקים אחרים
Business-to-consumer (B2C):
מתייחס למכירת מוצרים או שירותים לצרכנים
Consumer-to-business (C2B):
מתייחס למכירת מוצרים או שירותים על ידי צרכנים לעסקים
Consumer-to-consumer (C2C):
מתייחס למכירת מוצרים או שירותים על ידי צרכנים לצרכנים אחרים
Consideration stage:
השלב השני במשפך השיווקי, כאשר מתעורר עניין אצל לקוח פוטנציאלי במוצר או בשירות
Conversion:
השלמת פעילות שתורמת להצלחת העסק
Conversion rate:
אחוז המשתמשים או המבקרים באתר שהשלימו פעולה רצויה, כגון לחיצה על קישור במייל או רכישת מוצר
Conversion stage:
השלב השלישי במשפך השיווקי, כאשר משווקים ממנפים את העניין שהאנשים כבר גילו
Customer journey:
הנתיב שהלקוחות עוברים מהכרת מוצר, עד לקבלת תשובות לשאלותיהם ועד לרכישה
Customer journey map:
המחשה של נקודות המגע שלקוח טיפוסי נתקל בהן לאורך מסלול הרכישה שלו
Digital channel:
כל אמצעי תקשורת או פלטפורמה שעסק יכול להשתמש בהם כדי להגיע לקהל היעד שלו באינטרנט
Digital marketing:
העיסוק בהגעה לצרכנים באינטרנט באמצעות ערוצים דיגיטליים במטרה להפוך אותם ללקוחות
E-commerce:
קנייה ומכירה של מוצרים או שירותים באמצעות האינטרנט
Engagement marketing:
שיווק חוויתי (ראו experiential marketing)
Experiential marketing:
תהליך עידוד צרכנים לא רק לרכוש מותג או מוצר, אלא לחוות אותו
Frequency:
כמה פעמים אדם נתקל במודעה
Impressions:
מספר הפעמים הכולל שמודעה מופיעה על המסכים של אנשים
Inclusive marketing:
העיסוק בהגדלת הייצוג וההשתייכות בחומרי השיווק והפרסום שארגון יוצר
Influencer marketing:
תהליך של גיוס אנשים משפיעים לציין או להמליץ על מותג או מוצר לעוקבים שלהם במדיה החברתית
In-house:
בתוך חברה יחידה
Lead:
לקוח פוטנציאלי שהתקשר עם מותג ושיתף מידע אישי, כמו כתובת אימייל
Local search:
שאילתת חיפוש שמייצרת תוצאות חיפוש מבוססות מקומיות
Local SEO:
אופטימיזציה של תוכן כך שהוא יוצג באלגוריתמים של החיפוש המקומי של גוגל
Loyalty:
השלב הרביעי במשפך השיווקי, כאשר לקוחות הופכים ללקוחות חוזרים ותומכים במותג
Marketing funnel:
המחשה ויזואלית של התהליך שבו אנשים עוברים מהכרת מותג ועד להפיכתם ללקוחות נאמנים
Omnichannel:
אינטגרציה או סנכרון של תוכן במספר ערוצים
Pain point:
בעיות שהלקוחות רוצים לפתור
Reach:
מספר האנשים הייחודיים הכולל שנתקלים במודעה על פני המכשירים השונים שלהם
Social media marketing:
תהליך יצירת תוכן לפלטפורמות מדיה חברתית שונות כדי להניע מעורבות ולקדם עסק או מוצר
Target audience:
קבוצת האנשים הסבירה ביותר לרכוש את מוצרי החברה; מוגדרת לעיתים כשילוב של דמויות לקוח
Touchpoint:
כל אינטראקציה של לקוח עם מותג במהלך מסלול הרכישה שלו
Transferable skills:
מיומנויות מאזורים אחרים שיכולות לעזור לאדם להתקדם בקריירה בשיווק