שיווק דיגיטלי

מונחי שיווק לאתרי איקומרס

מונחי שיווק

מונחי שיווק

Brand: איך העסק או הארגון נתפסים על ידי הציבור

Brand equity:

הערך שהצרכנים מייחסים להצעות של מותג אחד בהשוואה למוצרים דומים ממותג אחר

Brand safety:

שמירה על המוניטין של המותג כאשר הם מפרסמים באינטרנט

Business goal:

מטרה, הישג או תוצאה רצויה לעסק

Content marketing:

טכניקת שיווק המתמקדת ביצירה והפצה של תוכן יקר ערך לקהל יעד מסוים

Cost per click (CPC):

הסכום שמשלם המפרסם כאשר מישהו לוחץ על מודעת PPC

Customer persona:

מייצגת קבוצת אנשים דומים בקהל יעד רצוי

Display ad:

פורמט מודעה חזותי הממוקם באתרים או באפליקציות

Earned media:

חשיפה דיגיטלית חיובית הנוצרת באמצעות המלצות אישיות או ציבוריות

Email marketing:

שליחת הודעות לרשימת מנויים קיימת לשיתוף מידע, הגברת מכירות או יצירת קהילה

Keyword:

מונח חיפוש שאנשים משתמשים בו כדי למצוא מידע, מוצרים ושירותים באינטרנט

Media mix:

שילוב של ערוצים דיגיטליים להשגת מטרות ואיך התקציב מחולק ביניהם

Owned media:

כל התוכן הדיגיטלי שהמותג שולט בו במלואו

Paid media:

כל סוג של פרסום דיגיטלי שהמותג משלם עליו כדי להעלות לאינטרנט

Pay-per-click (PPC):

סוג של פרסום שמאפשר למפרסם לשלם רק כאשר מישהו לוחץ על קישור למודעה

Search engine marketing (SEM):

הפקת תנועה לאתר באמצעות מודעות בתשלום המופיעות בדפי תוצאות מנועי החיפוש

Search engine optimization (SEO):

תהליך הגדלת הנראות של דפי האתר במנועי החיפוש כדי למשוך יותר תנועה רלוונטית

Search engine results pages (SERPs):

דפי התוצאות שמפיק מנוע חיפוש כאשר מישהו מבצע חיפוש

Segmentation:

חלוקת רשימת המנויים למייל לקבוצות קטנות יותר על בסיס קריטריונים כמו תחומי עניין, מיקום או היסטוריית רכישות

מונחי שיווק נוספים

Agency:

שותף חיצוני שממלא את צרכי השיווק והפרסום הדיגיטלי של החברה

Awareness stage:

השלב הראשון במשפך השיווקי, כאשר לקוח פוטנציאלי מתחיל לראשונה להיות מודע למוצר או לשירות

Business-to-business (B2B):

מתייחס למכירת מוצרים או שירותים לעסקים אחרים

Business-to-consumer (B2C):

מתייחס למכירת מוצרים או שירותים לצרכנים

Consumer-to-business (C2B):

מתייחס למכירת מוצרים או שירותים על ידי צרכנים לעסקים

Consumer-to-consumer (C2C):

מתייחס למכירת מוצרים או שירותים על ידי צרכנים לצרכנים אחרים

Consideration stage:

השלב השני במשפך השיווקי, כאשר מתעורר עניין אצל לקוח פוטנציאלי במוצר או בשירות

Conversion:

השלמת פעילות שתורמת להצלחת העסק

Conversion rate:

אחוז המשתמשים או המבקרים באתר שהשלימו פעולה רצויה, כגון לחיצה על קישור במייל או רכישת מוצר

Conversion stage:

השלב השלישי במשפך השיווקי, כאשר משווקים ממנפים את העניין שהאנשים כבר גילו

Customer journey:

הנתיב שהלקוחות עוברים מהכרת מוצר, עד לקבלת תשובות לשאלותיהם ועד לרכישה

Customer journey map:

המחשה של נקודות המגע שלקוח טיפוסי נתקל בהן לאורך מסלול הרכישה שלו

Digital channel:

כל אמצעי תקשורת או פלטפורמה שעסק יכול להשתמש בהם כדי להגיע לקהל היעד שלו באינטרנט

Digital marketing:

העיסוק בהגעה לצרכנים באינטרנט באמצעות ערוצים דיגיטליים במטרה להפוך אותם ללקוחות

E-commerce:

קנייה ומכירה של מוצרים או שירותים באמצעות האינטרנט

Engagement marketing:

שיווק חוויתי (ראו experiential marketing)

Experiential marketing:

תהליך עידוד צרכנים לא רק לרכוש מותג או מוצר, אלא לחוות אותו

Frequency:

כמה פעמים אדם נתקל במודעה

Impressions:

מספר הפעמים הכולל שמודעה מופיעה על המסכים של אנשים

Inclusive marketing:

העיסוק בהגדלת הייצוג וההשתייכות בחומרי השיווק והפרסום שארגון יוצר

Influencer marketing:

תהליך של גיוס אנשים משפיעים לציין או להמליץ על מותג או מוצר לעוקבים שלהם במדיה החברתית

In-house:

בתוך חברה יחידה

Lead:

לקוח פוטנציאלי שהתקשר עם מותג ושיתף מידע אישי, כמו כתובת אימייל

Local search:

שאילתת חיפוש שמייצרת תוצאות חיפוש מבוססות מקומיות

Local SEO:

אופטימיזציה של תוכן כך שהוא יוצג באלגוריתמים של החיפוש המקומי של גוגל

Loyalty:

השלב הרביעי במשפך השיווקי, כאשר לקוחות הופכים ללקוחות חוזרים ותומכים במותג

Marketing funnel:

המחשה ויזואלית של התהליך שבו אנשים עוברים מהכרת מותג ועד להפיכתם ללקוחות נאמנים

Omnichannel:

אינטגרציה או סנכרון של תוכן במספר ערוצים

Pain point:

בעיות שהלקוחות רוצים לפתור

Reach:

מספר האנשים הייחודיים הכולל שנתקלים במודעה על פני המכשירים השונים שלהם

Social media marketing:

תהליך יצירת תוכן לפלטפורמות מדיה חברתית שונות כדי להניע מעורבות ולקדם עסק או מוצר

Target audience:

קבוצת האנשים הסבירה ביותר לרכוש את מוצרי החברה; מוגדרת לעיתים כשילוב של דמויות לקוח

Touchpoint:

כל אינטראקציה של לקוח עם מותג במהלך מסלול הרכישה שלו

Transferable skills:

מיומנויות מאזורים אחרים שיכולות לעזור לאדם להתקדם בקריירה בשיווק