מילון מונחים שיווקיים
A/B testing
שיטת בדיקה שבה משווים שתי גרסאות של תוכן עם משתנה אחד שונה כדי לקבוע איזו מבין השתיים מניבה תוצאות טובות יותר (A/B testing)
Abandoned cart
כאשר לקוח פוטנציאלי מוסיף פריט לעגלת הקניות שלו אך אינו משלים את הרכישה (Abandoned cart)
Awareness stage
השלב הראשון במשפך השיווק, כאשר לקוח פוטנציאלי מודע לראשונה למוצר או לשירות (Awareness stage)
Consideration stage
השלב השני במשפך השיווק, כאשר מתעורר עניין בקרב הלקוח הפוטנציאלי במוצר או בשירות (Consideration stage)
Content marketing
טכניקת שיווק המתמקדת ביצירה והפצה של תוכן בעל ערך (Content marketing)
Conversion rate
אחוז המשתמשים או המבקרים באתר שלוקחים פעולה רצויה (Conversion rate)
Conversion stage
השלב השלישי במשפך השיווק, שבו משווקים מממשים את העניין שכבר התעורר בקרב הלקוחות (Conversion stage)
Copy
כל חומר כתוב שמעודד לקוח לרכוש מוצר או שירות (Copy)
Customer persona
ייצוג של קבוצת אנשים דומים בקהל היעד הרצוי (Customer persona)
Customer persona barrier
מה מונע מהלקוח להשיג את מטרתו (Customer persona barrier)
Customer persona goal
מה הלקוח רוצה להשיג (Customer persona goal)
Demographics
מידע ספציפי על הלקוח, כמו גיל, זהות מגדרית, הכנסה, גודל משפחה, מקצוע, השכלה ומיקום (Demographics)
Display ad
פורמט פרסומת חזותי המוצג באתרים או באפליקציות (Display ad)
Email marketing
שליחת הודעות לרשימת מנויים קיימת כדי לשתף מידע, להניע מכירות או ליצור קהילה (Email marketing)
Influencer marketing
שיתוף פעולה בין מותג לבין משפיען מקוון כדי לשווק מוצר או שירות (Influencer marketing)
Loyalty stage
השלב הרביעי במשפך השיווק, שבו לקוחות הופכים ללקוחות חוזרים ותומכים במותג (Loyalty stage)
Remarketing ad
פרסומת שמועברת לרוכשים קודמים, מנויים או מבקרים באתר או במדיה החברתית של המותג (Remarketing ad)
Search engine marketing (SEM)
הגברת הנראות של אתר בעמוד תוצאות של מנוע חיפוש באמצעות פרסום בתשלום (Search engine marketing)
Search engine optimization (SEO)
תהליך הגברת הנראות של דפי אתר במנועי חיפוש כדי למשוך יותר תנועה רלוונטית (Search engine optimization)
Social media marketing
תהליך יצירת תוכן עבור פלטפורמות מדיה חברתית שונות כדי להניע מעורבות ולקדם עסק או מוצר (Social media marketing)
Social share
כאשר לקוח משתף מוצר או שירות עם העוקבים שלו במדיה החברתית (Social share)
Strategy
תוכנית להשגת מטרה שיווקית (Strategy)
Tactic
פעולה שמשווק מבצע כדי לגרום למטרה שיווקית להתממש (Tactic)
Unique selling proposition (USP)
הסבר מדוע מוצר או שירות טובים יותר מהמתחרים (Unique selling proposition)
Webinar
מצגת, בדרך כלל חינוכית, שניתנת באינטרנט (Webinar)