כיצד להפוך לקוחות משלמים ללקוחות נאמנים
בבלוג הקודם, דנו באסטרטגיות שהופכות לקוחות מתעניינים ללקוחות משלמים. בבלוג זה, נדון באסטרטגיות להפוך את הלקוחות המשלמים הללו ללקוחות נאמנים שחוזרים שוב ושוב.
בשלב הנאמנות במשפך השיווק, לקוחות הופכים ללקוחות חוזרים ולתומכים במותג. באופן אידיאלי, הם הופכים לקולות של המותג. אולי הם מדברים על כמה המוצר נהדר למשפחה ולחברים. אולי הם מעלים פוסט במדיה החברתית ומשתפים את החוויה שלהם עם מאות חברים. או שאולי הם עוברים מלהיות מונעים לבצע רכישה לשירות, לחיפוש פעיל אחר השירות.
עם הכלים הדיגיטליים הקיימים היום, מעולם לא היה קל יותר לגרום ללקוחות להפוך לעוקבים נאמנים של המותג. בשלב זה במשפך, כבר הרווחת את הלקוח המשלם. אף אחת מהאסטרטגיות הבאות אינה הכרחית. עם זאת, יישום האסטרטגיות הללו יוביל ללקוחות חוזרים ולהגדלת שיעור ההמרה או ערך ההמרה. בנוסף, ייתכן שתזכה בלקוחות נאמנים שיקדמו את המוצר או השירות ויהיו קולו של המותג. זהו שיווק חינמי.
בואו נעבור על אסטרטגיות וטקטיקות לאחר רכישה להגדלת הנאמנות בקרב הלקוחות:
תוכניות תגמול
תמריצו את הלקוחות לחזור לעסק שוב ושוב. אנחנו חווים תוכניות תגמול באפליקציות מזון כמו Starbucks, Chipotle, ו-McDonald's. כיום, מערכות נקודת מכירה (POS) רבות מציעות תוכניות תגמול מובנות בתוכנה שלהן. מערכת POS מקבלת תשלומים מהלקוחות ומנהלת את המידע שלהם.
שיווק בדוא"ל
שיווק בדוא"ל שומר על המותג שלך מול הלקוח באופן קבוע. זכרו תמיד ליצור מיילים שמספקים ערך ללקוח. אם לא, הם עשויים לבטל את המנוי. כדי לבנות נאמנות, שקלו לחנך את הלקוחות שלכם או לספר את סיפור המותג.
שיתופים במדיה חברתית
שיתופים במדיה חברתית הם כאשר לקוחות משתפים את המוצר או השירות שלך עם העוקבים שלהם במדיה החברתית. חשוב קודם כל לעודד לקוחות לעקוב אחרי החשבונות החברתיים של העסק. לאחר מכן, עליכם לספק תוכן שהם עשויים לרצות לשתף עם העוקבים שלהם.
רימרקטינג ללקוחות משלמים
שקול רימרקטינג ללקוחות משלמים עם מודעות חדשות. בעוד שציינו את רימרקטינג בשלב הקודם של המשפך, תוכלו להשתמש בו שוב כדי להפעיל מחדש לקוחות. ברגע שאתם יודעים איזה מוצר הלקוח רכש, תוכלו להמליץ על מוצר נוסף או תוספות למוצר הקיים.
עידוד לכתיבת ביקורת חיובית
דרך נוספת לזכות בנאמנות הלקוח היא לעודד אותו להשאיר ביקורת חיובית. אם ללקוח הייתה חוויה חיובית עם העסק, עודדו אותו לכתוב על החוויה שלו. הביקורת יכולה להיות מקוונת, כמו בעמוד מדיה חברתית, או פשוט דרך מייל. ביקורות חיוביות אלו יכולות להיות מוצגות כתוכן באתר העסק, בעמוד המדיה החברתית ובשיווק בדוא"ל.
הצעות ליום הולדת
דבר אחד הוא, אנשים רבים אוהבים להיות מוכרים ביום ההולדת שלהם. שקלו להציע הנחה ללקוחות שלכם ליום ההולדת שלהם. תוכלו גם להציע הנחה ביום השנה הראשון שבו הם הפכו ללקוחות.
מתנות חינם
מתנות חינם הן דרך להזכיר ללקוחות את המותג שוב ושוב. מתנות חינם יכולות להיות מדבקה, מגנט, חולצה או משהו שקשור לעסק. לדוגמה, קניתי לאחרונה כרית, וכללתי עם המוצר מסכת שינה ממותגת בחינם. בכנות, חשבתי שזה די מגניב.
הודעות אישור משעשעות
כאשר לקוח רוכש מוצר, הוא לרוב מקבל מייל אישור או הודעת טקסט. לעיתים קרובות ההודעות האלה הן סטנדרטיות ועסקיות. אם זה מתאים למותג, למה לא להפוך אותן למעניינות? הוסיפו אישיות להודעת האישור על ידי כתיבתה באופן שמרגש את הלקוח לגבי קבלת המוצר או השירות. השתמשו בשפה תיאורית כדי לספר להם איך הם ירגישו כאשר יקבלו את המוצר החדש.
באמצעות יישום אסטרטגיות אלו, אני מקווה שתוכלו להפוך לקוחות למעריצים נאמנים. תשמרו עליהם רכישות נוספות של מוצרים ושירותים, ובאופן אידיאלי, הלקוחות הנאמנים יספרו גם לחברים ולמשפחה על העסק.