SEO שיווק דיגיטלי

פירוט של דפי התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל (SERPs)

העמקה במבנה של תוצאות חיפוש בגוגל

העמקה במבנה של תוצאות חיפוש בגוגל

בואו נעמיק יותר במבנה של תוצאות החיפוש בגוגל. דפי תוצאות החיפוש, המכונים גם SERPs, מופיעים בכל פעם שמישהו מבצע שאילתת חיפוש. הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת הוא שישנם סוגים שונים של מאפייני SERP המבוססים על מה שאתם מחפשים.

לדוגמה, אם החיפוש שלכם עוסק במוצר, ייתכן שהוא יכלול מבנה עם קניות או מוצרים. או אם החיפוש הוא חדשותי ועדכני, הוא עשוי להיות מובנה עם מאמרי חדשות. פרקטיקה מומלצת היא תמיד לבצע חיפוש בגוגל עבור המוצר או השירות שלכם לפי שם המותג וכמה מילים קשורות. נתחו את התוצאות. לדוגמה, מהם המיקומים האפשריים ב-SERPs?

כאשר אתם מנתחים את ה-SERPs, כדאי לזכור שישנם גם רשימות חיפוש וגם מודעות. בדרך כלל, תמצאו מודעות בתשלום בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש. לאחר המודעות בתשלום מופיעות רשימות החיפוש. ייתכן שתמצאו גם מודעות גוגל בסוף דף תוצאות החיפוש.

ישנם מספר מאפייני SERP שעליכם לדעת עליהם. בואו נסקור כמה מהמאפיינים הנפוצים:

תוצאה מובלטת (Featured Snippet)

תוצאה מובלטת היא תיבה מיוחדת המציגה מידע על חיפוש בדף התוצאות. התוצאה המובלטת מופיעה כאשר האלגוריתם קובע את הפורמט או כיצד אנשים מגלים בצורה קלה יותר את מה שהם מחפשים. זהו מאפיין שאינו בתשלום. משווק דיגיטלי או אנליסט מסחר אלקטרוני יכולים לסמן דף אינטרנט כתוצאה מובלטת. המערכות של גוגל יקבעו אם דף מסוים יהווה תוצאה מובלטת טובה לבקשת חיפוש של משתמש.

תוצאות עשירות (Rich Results)

תוצאות עשירות מספקות מידע ספציפי על אתר אינטרנט. מידע זה עוזר לאתר להציג תכונות נוספות בתוצאות החיפוש. דוגמה לכך היא דף מבוסס מוצר. מידע נוסף על המוצר המופיע בתוצאות החיפוש, כגון דירוג ביקורות, מחיר וזמינות.

תמונות (Images)

תמונות עשויות להופיע כאשר מערכת גוגל קובעת שתוכן חזותי הוא בעל ערך לחיפוש. התמונות עשויות להופיע בכל מיקום חיפוש כולל בחלק העליון, האמצעי והתחתון של ה-SERPs. התמונות הן מאפיין שאינו בתשלום.

בלוגים (Blogs)

בדומה לתמונות, בלוגים עשויים להופיע אם מערכת גוגל מאמינה שהם בעלי ערך לשאילתת החיפוש. בלוגים עשויים להופיע גם בחלק העליון, האמצעי או התחתון של תוצאות החיפוש. הבלוגים ב-SERPs מגיעים מכל רחבי הרשת.

מאפייני חיפוש מקומי (Local Search Features)

כאשר מחפשים עסק מקומי, מוצר או שירות, ייתכן שתיתקלו בכמה מאפייני SERP מקומיים שונים. המאפיין הבולט ביותר הוא מפה ורשימות של עסקים מקומיים. העסקים הרשומים קשורים לרישום פרופיל עסקי שאינו בתשלום שסופק על ידי גוגל. הפרופיל זמין לכל עסק שיש לו לקוחות מקומיים.

בנוסף, אם מישהו מחפש את שם העסק, פרופיל העסק שלו עשוי להופיע כפאנל בצד ימין של ה-SERP, נפרד מתוצאות החיפוש שאינן בתשלום.

מודעות בתשלום (Paid Ads)

ישנן גם מודעות בתשלום. תלמדו יותר על סוגי מודעות שונים במאמרים הבאים.

זה מסכם את השיעור שלנו על דפי תוצאות החיפוש של גוגל. הנה משהו שאני רוצה שתעשו כדי לשפר את הידע שלכם ב-SERPs. כשאתם מבצעים חיפושים בגוגל או בכל מנוע חיפוש, חקרו את התוצאות. אילו אתרים, מוצרים, ותוצאות מובלטות מופיעות? היכן הן ממוקמות, ולמה אתם חושבים שהן שם? על ידי חקר תוצאות אלה, תהיו יותר נוחים עם תוצאות החיפוש ותהיו צעד אחד קרוב יותר לחשוב כמו משווק דיגיטלי.