
שיטות עבודה מומלצות לקישורים ולקידום אתר אינטרנט
קישורים הם דרך חשובה לעזור למבקרים למצוא את המידע שהם צריכים באתר שלך. הם גם דרך חשובה לשפר את תוכן האתר לצורכי SEO, כפי שאתה לומד בקורס זה. מאמר זה יעזור לך להכיר את שיטות העבודה המומלצות לקישורים פנימיים וחיצוניים. תלמד גם על קידום אתר ומשיכת קישורים נכנסים.
הקדמה לקישורי אתרים
כשמדובר בקישורי אתרים, ישנם שני סוגים עיקריים: הקישורים באתר שלך, והקישורים שמצביעים על האתר שלך.
קישורים באתר יכולים להיות קישור פנימי—שמוביל לדף אחר בתוך האתר—או קישור חיצוני—שמוביל לדף באתר אחר. לדוגמה, דמיין שאתה משווק דיגיטלי עבור אתר תכנון טיולים. קישור פנימי עשוי להוביל מבקר מדף שבו מופיעה רשימת מלונות לדף פנימי אחר שמתאר מלון מסוים. המבקר נשאר באתר תכנון הטיולים שלך.
קישור חיצוני, לעומת זאת, עשוי לקחת את המבקר מהרשימה של המלונות באתר שלך לאתר הרשמי של המלון. המבקר עוזב את האתר שלך ועובר לאתר אחר. קישורים חיצוניים באתר שלך מכונים גם קישורים יוצאים (outbound links). הקישורים מצביעים מחוץ לאתר שלך לאתר אחר.
קישורים שמצביעים על האתר שלך מאתר אחר נקראים קישורים נכנסים (backlinks)—המכונים גם קישורים נכנסים (inbound links). בהמשך לדוגמה לעיל, אם מאמר מקוון על חבילות נופש כוללות קישור לדף באתר תכנון הטיולים שלך, זה ייחשב כקישור נכנס.
שיטות עבודה מומלצות לקישורים פנימיים וחיצוניים
הנה כמה שיטות עבודה מומלצות שכדאי לזכור בעת יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים.
השתמש בטקסט עוגן מתאים
טקסט עוגן הוא הטקסט הגלוי בקישור היפרטקסט. בדוגמה למטה, "למידע נוסף" הוא טקסט העוגן.
טקסט עוגן טוב עוזר למבקרים לנווט באתר שלך ועוזר לגוגל להבין על מה עוסק הדף המקושר.
- תיאורי: השתמש בטקסט עוגן שמספק מושג בסיסי על מה עוסק הדף המקושר.
- תמציתי: כמה מילים או ביטוי קצר מספיקים לטקסט עוגן.
- קל לזיהוי: השתמש בעיצוב שמבליט את הקישורים מהטקסט הרגיל באתר שלך.
- עוזר: השתמש בטקסט עוגן רק כאשר הוא עוזר למבקר לנווט באתר שלך כדי למצוא את המידע שהוא צריך.
השתמש בזהירות בקישורים חיצוניים
קישורים לאתרים אחרים יכולים להיות מועילים, אך עליך להימנע מקישור לאתרים שאולי אינם מהימנים או כוללים מידע שאתה לא רוצה לתמוך בו.
במקרים כאלה, אתה יכול להשתמש בקישורים nofollow, שהם קישורים שמכילים קוד HTML שאומר למנועי חיפוש להתעלם מהקישור הזה. המשמעות היא שמנועי החיפוש לא יקשרו את האתר שלך לאתר המקושר.
קידום האתר שלך
אחת הדרכים שבהן גוגל קובעת את דירוג האתר היא על ידי ניתוח האתרים שמקשרים אליו. גם האיכות וגם הכמות של הקישורים נחשבים לדירוג האתר.
יצירת תוכן איכותי שאחרים רוצים לקשר אליו היא הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר שלך ולמשוך קישורים נכנסים. זהו תהליך הדרגתי שקורה כאשר אנשים מגלים את תוכן האתר ומקשרים אליו. קידום האתר שלך יכול לעזור לתהליך הזה על ידי כך שהוא הופך את התוכן שלך לקל יותר למצוא.
דרכים לקידום האתר שלך
- פרסם פוסטים בבלוג על תוכן חדש או שירותים חדשים שאתה מציע.
- שתף תוכן איכותי ברשתות החברתיות.
- כלול מאמרים מועילים, כמו מדריכי קנייה, בקמפיינים של שיווק באימייל.
- התחבר לקהילות מקוונות הקשורות לאתר שלך, כמו פורומים או לוחות הודעות, קבוצות ברשתות החברתיות או אתרים קשורים.
- שתף רק תוכן שימשוך את המשתמשים שלך, במקום לשתף כל עדכון לתוכן האתר שלך.
קישורים בתשלום
גוגל מזהירה מפני שימוש בקישורים בתשלום אלא אם הם למטרות פרסום ומסומנים כהלכה. קניית ומכירת קישורים כדי להשפיע על תוצאות החיפוש אינה פרקטיקה מקובלת ויכולה להשפיע לרעה על דירוג האתר. זה גם יכול להוביל לקישורים נכנסים באיכות נמוכה מאתרים עם מוניטין מפוקפק.
סיכום
שימוש בקישורים פנימיים וחיצוניים עם טקסט עוגן מתאים עוזר למבקרים למצוא את המידע שהם צריכים. קידום האתר שלך ומשיכת קישורים נכנסים עוזרים לך להגדיל את האיכות והכמות של הקישורים שמצביעים על האתר שלך, וזה יכול לבנות את המוניטין של האתר שלך.