הבנת תוצאות עשירות ונתונים מובנים
האם שמתם לב שחלק מתוצאות החיפוש מציגות מידע שונה מאחרות? אולי ראיתם תוצאה עם דירוג כוכבים? או עם מחיר? או מתכון שנראה שונה מהתוצאות האחרות? תוצאות ייחודיות אלה במנוע החיפוש נקראות תוצאות עשירות.
תחשבו על תוצאות עשירות כתוצאות משופרות בגוגל עם תכונות ויזואליות או אינטראקטיביות נוספות. כדי לקבל תוצאות עשירות עבור עמוד אינטרנט, יש להוסיף נתונים מובנים לעמוד, שזהו קוד המשמש לתיאור טוב יותר של תוכן העמוד למנועי החיפוש. תיוג נתונים מובנים הוא דרך לספק מידע נוסף שניתן לקריאה על ידי מכונה בתוך עמוד אינטרנט. מנועי החיפוש משתמשים בנתונים מובנים כדי להציג תוכן באופן שימושי בתוצאות החיפוש, מה שיכול לעזור למשוך את סוג הלקוחות הנכון לעסק.
לדוגמה, אם אתם אנליסטים בתחום המסחר האלקטרוני עבור חנות מקוונת ומשתמשים בנתונים מובנים כדי לתייג עמוד מסוים, זה עוזר למנוע החיפוש של גוגל להבין את התכונות של המוצר בעמוד, כמו מחירו וביקורות של לקוחות. בנוסף למוצר, ניתן לתייג מידע על ארגון כמו מיקומו, שעות פעילותו, אירועים, סרטונים, מתכונים והלוגו שלו.
חשוב לדעת שאם אתם מוסיפים תיוג נתונים מובנים לעמוד אינטרנט, זה לא מבטיח שהוא יופיע בתוצאות החיפוש. בסופו של דבר, האלגוריתם של גוגל יקבע אם התוצאות העשירות יוצגו ובאילו סוגי חיפושים.
Schema הוא סוג הקוד המשמש לתיוגי הנתונים המובנים. כעת, תלוי באיזה פלטפורמה בנוי האתר, יתכן שיש תוכנות צד שלישי המסייעות להוסיף את התיוגים מבלי להתמודד עם הקוד של Schema. כדי להקל על התהליך, נסו לבדוק אם התוכנה זמינה לפני שמנסים ללמוד את הקוד. בנוסף, אם אתם עובדים עבור חברה גדולה, ייתכן שיש להם מהנדסים שכותבים את הקוד הזה. ייתכן שזה לא באחריותו של המשווק הדיגיטלי.
לאחר שאתם מוסיפים תיוג נתונים מובנים לתוכן שלכם, תוכלו לוודא שאין טעויות ביישום שלכם עם בדיקת תוצאות עשירות של גוגל. כדי להריץ את הבדיקה, הכניסו את כתובת ה-URL של עמוד האינטרנט. תקבלו תוצאות תוך דקה או שתיים. הרצת הבדיקה מבטיחה שלא תשתמשו בתיוגים לא תקינים על עמוד האינטרנט. אם הוא לא תקין, הוא לא יופיע בתוצאות החיפוש.
לאחר שהוספתם נתונים מובנים לכמה עמודים באתר שלכם, גוגל גם מספקת מידע על אילו עמודים היא מזהה שיש להם סוג מסוים של תיוג. תוכלו לעיין במידע זה בכלי שנלמד עליו יותר מאוחר, שנקרא Google Search Console.
הערה חשובה: לעולם אל תוסיפו נתונים מזויפים לתיוגי הנתונים המובנים. לדוגמה, אתם לא רוצים לספק ביקורות מזויפות או תיוגים לא רלוונטיים שלא מוסיפים ערך לחיפוש.