עכשיו נתחיל בשלבי ההמרה והנאמנות במשפך השיווקי.
נשקול מה צוותים יכולים לעשות כדי להניע מכירות ולשמור על לקוחות חוזרים פעם אחר פעם. אתם יודעים ששלב ההמרה, המכונה גם שלב ההחלטה או הרכישה, הוא כאשר מישהו מבצע רכישה והופך ללקוח. לא כל מי ששוקל רכישה ימיר. ולקוחות פוטנציאליים מבצעים רכישות כאשר הם חושבים שהפתרון של חברה אחת מתאים לצרכים שלהם יותר מאחרים. לכן, חיוני שהם יעשו כל מה שהם יכולים כדי להציג ולספק ערך בשלב זה. אתם רוצים שלקוחות יאמינו בכם וירגישו בטוחים בהחלטתם לרכוש את המוצר שלכם.
המטרה של שלב ההמרה היא פשוטה: להפוך לקוחות פוטנציאליים לרוכשים. אך כיצד חברות שונות משיגות זאת תלוי במוצרים ובקהל היעד שלהן. חשוב גם לזכור שלקוחות שונים יכולים לעבור מהשקלה להמרה באמצעות נקודות מגע שונות. אך ניתן לזהות מגמות בהתנהגות הלקוחות כך שתוכלו להתאים תוכן ולשפר אזורי יעד. תמצאו עוד על זיהוי מגמות אלו בהמשך התוכנית.
כדי לבדל את עצמם בשלב ההמרה, עסקים צריכים לספק תוכן וחוויות ברורות ושימושיות. זה כולל הכל מתיאורי מוצרים מדויקים ועד תהליך קנייה חלק ומדיניות החזרות ברורה. מודעות ממוקדות מוצר ומבנה אתר ברור יכולים להיות משכנעים גם הם. כל שיטה שתהיה, הקלה על לקוחות פוטנציאליים למצוא תשובות ולפעול מגבירה את הסיכוי להמרה.
כעת, ישנם משפכים שיווקיים שמסתיימים לאחר שהלקוח מבצע רכישה. אך בנייה ותחזוקה של נאמנות לקוחות יכולה להיות חשובה באותה מידה כמו להמיר אותם מלכתחילה. עסקים מצליחים מאזנים בין רכישת לקוחות לשימורם כי לאחר שהשקעתם מאמץ בבניית קשר עם לקוח, אתם רוצים לשמור על הקשר הזה.
נאמנות לקוחות תלויה בראש ובראשונה באיכות ובערך המוצר שלכם. אך גם אם לקוח אוהב את הרכישה שלו, זה לא מבטיח שהוא יחזור לקנות שוב. בניית נאמנות היא יצירת חווית לקוח מצוינת במהלך ואחרי הרכישה. חברות רבות משתמשות במיילים מעקב, תוכניות תגמול או מעורבות ברשתות חברתיות כדי לטפח קשרים עם לקוחות על בסיס קבוע. אינטראקציות אלו צריכות להיות תמיד מכוונות ומחשבות. לדוגמה, קופוני מייל יכולים לעודד רכישות חוזרות, אך שליחת קופון למשהו שהלקוח זה עתה קנה—כנראה שלא תשמח אותו.
כאשר חברות מתמקדות ביצירת חווית פוסט-רכישה חיובית, הן יכולות להניע מכירות עתידיות ולהפוך לקוחות לנאמנים ולאוהדים מסורים.
זה הכל! בואו נסכם:
בתחתית המשפך, עסקים מתמקדים בהמרת לקוחות פוטנציאליים ועידוד אותם לקוחות לחזור בעתיד. במהלך שלב ההמרה, הם מציגים ערך באמצעות תוכן וחוויות איכותיות. לאחר הרכישה, הם בונים נאמנות על ידי המשך מעורבות עם לקוחות ובניית קשרים. באמצעות אופטימיזציה של התוצאות בכל שלב, עסקים יכולים לשגשג בשוק מקוון תחרותי.