
שילוב של ארבעת המדדים הבסיסיים בגוגל קמפיין
חשוב לעקוב אחר ארבעת המדדים הבסיסיים הללו, אבל הניתוח שיהיו הקריטי ביותר לאופטימיזציה של מסע הפרסום שלך נגזר משילובים של אלה פשוטים יותר: שיעור קליקים, שיעור המרה, עלות לקליק ועלות לרכישה.
שיעור קליקים (Click Through Rate CTR) הוא אחוז החשיפות שהופכות לקליקים. ככל שהאחוז הזה עולה יותר, כך הקמפיין שלך יעיל יותר.
ניתן להשתמש בשיעור קליקים (CTR) כדי לאמוד את הביצועים של מילות המפתח והמודעות שלך, והכרטיסים החינמיים שלך. שיעור הקליקים הוא מספר הקליקים שהמודעה שלך מקבלת חלקי מספר הפעמים שהמודעה שלך מוצגת: קליקים ÷ הופעות = שיעור קליקים. לדוגמה, אם היו לך 5 קליקים ו-100 הופעות, שיעור הקליקים שלך יהיה 5%.
CTR = Clicks / Impressions
שיעור המרות הוא אחוז הקליקים שהופכים להמרות. זהו גם מדד המציין את הגדלת היעילות ככל שהוא עולה.
שיעור ההמרות של Google Ads הוא מדד שמודד את האפקטיביות של מסע הפרסום שלך. זה מחושב על ידי חלוקת מספר ההמרות (פעולות רצויות) במספר הקליקים על המודעה. לדוגמה, אם המודעה שלך מקבלת 100 קליקים ו-10 מהקליקים הללו בסופו של דבר הם מכירה, שיעור ההמרה שלך הוא 10%
Conversion Rate = Conversions / Clicks
עלות לקליק (CPC) היא סכום הכסף שאתה מוציא על כל קליק. תוכל למצוא את המחיר הממוצע לקליק על ידי חלוקת ההוצאה הכוללת במספר הכולל של קליקים. זהו מדד עלות, כך ששיפור היעילות פירושו הפחתת מספר זה ככל האפשר.
מתן הצעות מחיר לקליק פירושה שאתה משלם עבור כל קליק על המודעות שלך. עבור מסעות פרסום של מתן הצעות מחיר לקליק, אתה מגדיר הצעת מחיר מקסימלית לקליק – או פשוט "מחיר מקסימלי לקליק" – זה הסכום הגבוה ביותר שאתה מוכן לשלם עבור קליק על המודעה שלך (אלא אם כן אתה מגדיר התאמות של הצעות מחיר, או באמצעות אופטימיזציית מחיר לקליק).
המקסימום שלך המחיר לקליק הוא הסכום הגבוה ביותר שבדרך כלל תחויב עבור קליק, אך לעתים קרובות תחויב פחות – לפעמים הרבה פחות. הסכום הסופי שאתה מחויב עבור קליק נקרא העלות שלך לקליק בפועל.
אם תזין מקסימום הצעת מחיר לקליק ומישהו לוחץ על המודעה שלך, הקליק הזה לא יעלה לך יותר מסכום הצעת המחיר המקסימלית לקליק שהגדרת.
אתה תבחר בין הגשת הצעות מחיר ידנית (אתה בוחר את סכומי ההצעות שלך) לבין הצעות מחיר אוטומטיות (תן ל-Google להגדיר הצעות מחיר כדי לנסות להשיג את מירב הקליקים במסגרת התקציב שלך).
תמחור עלות לקליק ידוע לפעמים בתור תשלום לקליק (PPC).
CPC = Spend / Clicks
עלות לרכישה (או CPA) היא סכום הכסף שאתה מוציא על כל המרה.
תוכל למצוא את המחיר הממוצע לרכישה על ידי חלוקת ההוצאה הכוללת במספר הכולל של ההמרות. שוב, זהו מדד עלות, אז אתה רוצה להמשיך להוריד את המספר הזה.
עלות לפעולה (CPA) היא העלות הכוללת שהושקעה כדי לקבל את הפעולות הנדרשות על ידי הלקוחות שלך. פעולה זו היא בדרך כלל רכישה, הרשמה או המרה.
CPA = Spend / Conversions
רק זכור – ככל שמדדי האחוזים שלך גבוהים יותר ומדדי העלות שלך נמוכים יותר, כך הקמפיין שלך יהיה יעיל יותר. זה שיטה טובה להגדיר יעדים לביצועי מסע הפרסום שלך במונחים של מדדים אלה.
בזמן שאתה ממשיך לבצע אופטימיזציה של מילות המפתח, המודעות ומבנה החשבון שלך, עקוב מקרוב אחר מדדים אלה והשתמש בהם כדי למדוד את הביצועים של מסע הפרסום שלך בזמן שאתה פועל להשגת היעדים שלך.