
פרסום ביוטיוב
עם מיליוני סרטונים שמועלים מדי יום, פלטפורמת שיתוף הסרטונים YouTube מציעה הזדמנות מצוינת למותגים להגיע למגוון קהלים ברחבי העולם.
במאמר הזה, נלמד על פרסום ביוטיוב, כולל היתרונות והפורמטים השונים של המודעות המוצעות.
מודעות דיספליי מול מודעות TrueView
לפני שנדון ביתרונות הפרסום ביוטיוב, חשוב לדעת שישנם שני סוגי מודעות ביוטיוב: מודעות דיספליי ומודעות TrueView. לעיתים זה עשוי להיות מבלבל, מכיוון ששתיהן נקראות לעיתים פשוט "מודעות יוטיוב".
מודעות דיספליי
כפי שלמדתם, מודעות דיספליי הן פורמטים חזותיים המוצגים באתרים או אפליקציות. אלו הן מודעות סטטיות שנוצרות בגוגל אדס באמצעות קמפיינים לדיספליי. חשבו עליהן כשלטי חוצות דיגיטליים. מודעות דיספליי משתמשות ברשת המדיה של גוגל, שהיא קבוצה של אתרים, סרטונים ואפליקציות בהן מודעות יכולות להופיע. ביוטיוב, מודעות אלו מופיעות לצד הסרטון המוזרם.
מודעות TrueView
לעומת זאת, מודעות TrueView הן מודעות וידאו. הן נקראות כך כי מותגים משלמים רק כאשר מישהו בוחר לצפות בהן. אמנם גם מודעות אלו מנוהלות בגוגל אדס, אך המפרסמים חייבים קודם להעלות את הסרטונים שלהם לערוץ היוטיוב של המותג לפני יצירת הקמפיין.
לאחר העלאת המודעה לערוץ של המותג, ניתן לבחור בין כמה פורמטים שונים של מודעות, כמו מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן, מודעות שלא ניתן לדלג עליהן, מודעות שכבתיות ומודעות In-Feed.
סוגי מודעות TrueView:
- מודעות שניתן לדלג עליהן: הצופים יכולים לדלג על המודעה לאחר 5 שניות.
- מודעות שלא ניתן לדלג עליהן: מודעות אלו חייבות להיות נצפות לפני שניתן לצפות בסרטון, והן נמשכות בין 15 ל-20 שניות בהתאם לסטנדרטים האזוריים. יש תת קטגוריה בשם "מודעות בּאמפֶּר" שנמשכות רק 6 שניות.
- מודעות שכבתיות: מודעות תמונה או טקסט שמופיעות בתחתית 20% מהווידאו וניתן לצפות בהן רק במחשבים, לא במכשירים ניידים.
- מודעות In-Feed: מופיעות בתוצאות החיפוש ביוטיוב עבור חיפושי סרטונים בנושאים קשורים, וכוללות תמונה ממוזערת, כותרת ותיאור.
היתרונות של פרסום ביוטיוב
פרסום ביוטיוב הוא זול
אמנם עלויות ההפקה של מודעות וידאו משתנות בין חברות, אך הרצת מודעות ביוטיוב היא יחסית זולה. מודעות ביוטיוב פועלות במודל תשלום פר צפייה (Pay-Per-View) או תשלום פר קליק (Pay-Per-Click). המשמעות היא שמותגים לא צריכים לשלם עבור מודעה עד שלא מתבצעת פעולה מסוימת.
בממוצע, מודעות אלו עולות בין $0.10 ל-$0.30 לצפייה או פעולה, כאשר העלות המדויקת תלויה בגורמים כמו זמן צפייה, טירגוט קהל ומטרת הקמפיין. המחיר הנמוך הוא יתרון במיוחד למותגים עם תקציבים קטנים או מותגים עם תקציבים גדולים המעוניינים ליצור הרבה מודעות.
פרסום ביוטיוב עוזר לכם להגיע לקהל שלכם
יוטיוב מאפשרת למותגים להגיע למגוון קהלים שמחפשים את המותג או נושאים שקשורים למוצרים שלהם. מותגים יכולים לכוון את הלקוחות לפי נושאים מסוימים, מילות מפתח או דמוגרפיות.
פרסום ביוטיוב הוא אפקטיבי
ככל שהקהל שלכם גדול יותר, כך יש לכם יותר הזדמנויות לצופים ליצור אינטראקציה עם המותג שלכם. למעשה, אנשים שצופים במודעה הם בעלי סיכוי גבוה פי 10 לבצע אינטראקציה עם המותג שמאחורי המודעה. זה נהדר עבור מודעות מותג והנעת מכירות.
מסקנות
יוטיוב הוא כלי עוצמתי עבור משווקי מותגים שמנסים להשיג תשומת לב מקהלים רלוונטיים. יכולותיו והעלות הנמוכה שלו הופכים אותו לכלי מבטיח שיענה על צרכי המותג שלכם.