בניית זהות מותג במדיה החברתית
בבלוגים קודמים, למדתם כיצד ליצור פרסונות לקוחות כדי ליצור תוכן מותאם שיתאים לקהל היעד שלכם וייצור מעורבות. כעת, נשתמש בידע זה ונלמד כיצד לבנות זהות מותג בעזרת המדיה החברתית.
רענון מושגים מרכזיים
- מטרות ברשתות חברתיות – ודא שהמטרות שלך הן SMART.
- פרסונות לקוחות – יצירת פרסונות עוזרת להבין את קהל היעד.
- העדפת פלטפורמות – בחירת הפלטפורמות הנכונות תעזור להגיע לקהל רחב.
מהי הצהרת מיצוב מותג?
הצהרת מיצוב מותג מסבירה מה החברה שלך עושה, למי היא פונה, ומה מייחד אותה. פנימית, היא מכוונת את הצוות שלך, וחיצונית, היא מסבירה ללקוחות את מטרות המותג.
יצירת הצהרת מיצוב מותג
כדי ליצור הצהרת מיצוב מותג, יש צורך במידע הבא:
- קהל יעד
- אתגרים או צרכים של הלקוחות
- שם החברה
- מוצר, שירות או ייחודיות
- הצהרת משימה
דוגמה לתבנית: "ל-[קהל היעד] אשר [אתגר/צורך], [שם החברה] מספקת [מוצר וייחודיות] משום ש-[הבטחת המותג או המשימה]."
דוגמה: EveryWay EveryWear
"ל-[אנשי מקצוע] אשר זקוקים ל[מלתחה מקצועית ונוחה], EveryWay EveryWear מספקת בגדים נוחים ללבישה במקומות עבודה, משום ש[כשעובדים שעות ארוכות, הנוחות צריכה להיות בעדיפות ראשונה]."
עיצוב זהות המותג
לאחר שקבעת את הקהל, המטרות, והצהרת המיצוב, הצעד הבא הוא עיצוב זהות מותג כוללת. חלקים חשובים בזהות המותג כוללים את הפלטת הצבעים, הלוגו והנכסים הדיגיטליים שלך, שצריכים להיות עקביים ורלוונטיים לכל הפלטפורמות.
טיפים לבניית זהות מותג:
- אחידות צבעים – שמור על צבעים עקביים כדי שהמותג יהיה מזוהה במבט ראשון.
- שיתוף פעולה עם משפיענים – שיתוף פעולה עם משפיענים רלוונטיים יגביר את המודעות והמעורבות במותג שלך.
- יצירת "קול" ייחודי – שמור על עקביות בקול המותג שלך כדי שהעוקבים יזהו את התוכן שלך.