סושיאל מדיה שיווק

בניית תכנית תוכן למדיה חברתית

בניית תכנית תוכן למדיה חברתית
בניית תכנית תוכן למדיה חברתית

בניית תכנית תוכן למדיה חברתית

בבלוג הקודם, למדת על פיתוח אסטרטגיית מדיה חברתית, כולל הגדרת מטרות, זיהוי קהל היעד ובחירת פלטפורמות מתאימות. במאמר זה, נמשיך עם הצעד הבא - תכנון ופרסום התכנים שלך במדיה החברתית.

סוגי תוכן במדיה חברתית

תכנית תוכן מוצלחת חייבת לכלול מגוון סוגי תכנים שמטרתם ליצור מעורבות בקרב קהל היעד שלך. כדי לעשות זאת, כדאי להכיר את סוגי התוכן השונים שיכולים למלא מטרות שונות בתכנית השיווק שלך.

סלי תוכן

כדי לארגן את התוכן שלך בצורה יעילה, אפשר להשתמש ב"סלי תוכן" - קטגוריות רחבות של תוכן שמטרתן לעורר תחושות או להשיג מטרות מסוימות. סלי התוכן הנפוצים כוללים:

  • תוכן מבדר – מתאים למשתמשים שמחפשים בידור והנאה. דוגמאות: סרטונים ויראליים, בדיחות, קומיקסים, תחרויות וממים.
  • תוכן חינוכי – בונה אמון במותג שלך וממצב אותך כמוביל בתחום. דוגמאות: מדריכים, אינפוגרפיקות, מחקרים, שאלות נפוצות וטיפים.
  • תוכן מעורר השראה – מציג את המותג שלך כמקור אמין וערכי. דוגמאות: סיפורי לקוחות, ציטוטים, עובדות מעניינות וסיפורים אישיים.
  • תוכן שיחתי – מזמין את הקהל שלך לשיח ומעורבות. דוגמאות: סקרים, שאלות ודיאלוגים.
  • תוכן שיווקי – מקדם את המוצרים והשירותים שלך כדי לעודד רכישה. דוגמאות: קופונים, הנחות ומתנות חינמיות.

פורמטים של תוכן במדיה חברתית

לאחר שבחרת את סוג התוכן, תוכל לבחור את פורמט התוכן המתאים:

  • וידאו – פורמט מצוין לתפיסת תשומת הלב וליצירת מעורבות גבוהה. דוגמאות: מדריכים, סרטוני מוצר וסיורים.
  • תמונות – פורמט נפוץ המאפשר למשתמשים להתרשם מהמותג שלך במבט מהיר. דוגמאות: אינפוגרפיקות, GIFs, תמונות ממותגות וצילומי מסך.
  • פוסטים כתובים – מספקים מידע על מוצרים ושירותים ויכולים לשמש לפתיחת שיח. דוגמאות: מאמרים, בלוגים ומדריכים.
  • סטוריז – תמונות וסרטונים קצרים הנעלמים לאחר פרק זמן קצוב. ניתן להוסיף אלמנטים כמו מדבקות וקולות כדי להציג את אישיות המותג בצורה יצירתית.
  • שידורים חיים – מאפשרים לחברות לקיים שיחות, מופעים, שאלות ותשובות, וובינרים ואירועים וירטואליים בזמן אמת.

יש לי 99 בעיות, אבל ניהול קמפיינים בגוגל היא לא אחת מהם

בוא ננהל שיחה קצרה