
נתונים הם רק מספרים. סיפור סיפורים עם נתונים הוא הפרקטיקה של הסברת תובנות נתונים לקהל מסוים באמצעות סיפור ברור ומשכנע. יצירת סיפור מתוך נתונים היא חלק חשוב מאוד בשיווק דיגיטלי. בכל פעם שאתה מספר את סיפור הנתונים המשכנע שלך, עליו להיות מובנה באמצעות שלושה אלמנטים. בקריאה זו תלמד את החשיבות של זיהוי אלמנטים סיפוריים מתוך נתונים.
מבנה סיפור נתונים בשלושה חלקים
לפני שתוכל לספר את סיפור הנתונים שלך, תצטרך לנתח את הנתונים כדי לקבוע את הסיפור החבוי בהם. בסיפור סיפורים עם נתונים, תמיד זכור שיש שלושה אלמנטים לכל סיפור: הקשר, סיבוך, והחלטה. כאשר ניתחת את הנתונים שלך בצורה מעמיקה כדי לקבוע כל אלמנט, תוכל לספר את הסיפור המלא.
הקשר
יצירת הקשר היא חלק חשוב בסיפור סיפורים עם נתונים, כי ללא הקשר, אין לך נקודת התחלה לסיפור שלך. חשוב על ההקשר כהמסגרת של הסיטואציה. לדוגמה, דמיין שחברתך חוותה ירידה במכירות ובבסיס הלקוחות בשנה שעברה. מטרות החברה הן למקסם רווחים ולהגדיל את בסיס הלקוחות השנה. מטרות אלו עשויות להיות ההקשר של הסיפור שלך.
סיבוך
לאחר מכן, עליך לזהות את הסיבוך בסיפור שלך. זה בדרך כלל הסיבה שהמצב דורש פעולה. סיבוך אינו תמיד דבר רע, אלא הסבר על איך המצב השתנה על סמך הנתונים שלך. לדוגמה, אם מטרות החברה שלך הן למקסם רווחים ולהגדיל את בסיס הלקוחות, והנתונים מראים שאתה בדרך להשיג את המטרה הראשונה אך לא את השנייה, זהו סיבוך. כל שינוי במטריקות יכול להיות דוגמה לסיבוך.
החלטה
לבסוף, כמו בכל סיפור, צריך לסיים בהחלטה. ההחלטה של סיפור הנתונים שלך היא הפעולה הנדרשת לפתור בעיה או לנצל הזדמנות. היא עונה על השאלות: איך הסיפור נגמר? מה היו תוצאות הסיבוך? מה התוצאות שלך אומרות על הקמפיין? לדוגמה, אם התוצאות מראות שאתה ממקסם את הרווחים שלך אבל לא מושך לקוחות חדשים, הסבר את הפעולה המונעת מנתונים שתנקוט כדי לשנות זאת.
דוגמת סיפור
הגרף הראשון מציג את ROAS ושיעורי ההמרה שהשתטחו, בעוד הגרף השני מציג עלייה בשתי המטריקות.
כעת, סקור דוגמת סיפור נתונים. השתמש בגרפים למעלה כתמונת התייחסות, זכור את הדוגמה של חברת הצעצועים מסרטון קודם. זכור שבסרטון, מדדת את תוצאות הקמפיין החדש במדיה החברתית של חברת הצעצועים שלך.
ההקשר של סיפור הנתונים עשוי להיות הביצועים של הקמפיין הקודם במדיה החברתית. בקמפיין הקודם, מטרתך הייתה להגדיל מכירות ב-5% על פני תקופה של שלושה חודשים באמצעות מודעות בתשלום במדיה החברתית. למרבה הצער, לא הגעת למטרה זו במהלך הקמפיין האחרון שלך, ואתה רוצה לסקור את נתוני הקמפיין הנוכחי כדי לראות אם הוא מבצע טוב יותר. כעת, הגדרת את ההקשר לסיפור הנתונים הזה.
כאשר אתה מסתכל על ROAS ושיעורי ההמרה בעבר כדי להשוות אותם למספרים של הקמפיין הנוכחי, אתה מבחין בעלייה בשני ROAS ובשיעורי ההמרה. העלייה הזו היא הסיבוך של הקמפיין שלך. זכור שלמרות שסיבוך נשמע לא חיובי, זה לא תמיד המקרה.
לבסוף, ההחלטה של הקמפיין שלך מספרת את סיפור הסיבה לכך ש-ROAS ושיעורי ההמרה עולים. האם ROAS ושיעורי ההמרה עלו כי שינית את הטקסט, החלפת את התמונות, הרצת מבצע במודעות שלך, או משהו אחר? הממצאים שלך הם ההחלטה.
מסקנות מפתח
נתונים אינם רק מספרים ונתונים. נתונים מספרים סיפור שיכול להיות חלק בלתי נפרד מהצלחות העתיד של החברה שלך. כדי ליצור קמפיינים יעילים, עליך למצוא את הסיפורים בנתונים. זיהוי ההקשר, הסיבוך וההחלטה שלך יעזור לך להגיע לשם.