סושיאל מדיה שיווק

הגדרת אסטרטגיית שיווק ברשתות חברתיות בעזרת שיטת SMART

הגדרת אסטרטגיית שיווק ברשתות חברתיות בעזרת שיטת SMART

הגדרת אסטרטגיית שיווק ברשתות חברתיות בעזרת שיטת SMART

לפני שתתחיל בקמפיין שיווק ברשתות חברתיות, עליך לפתח את האסטרטגיה שלך. אסטרטגיית המדיה החברתית שלך היא כמו מדריך שמראה לך מה אתה מנסה להשיג, איך אתה הולך להשיג את זה, ואיך תדע מתי זה הושג. השלב הראשון בפיתוח האסטרטגיה שלך הוא הגדרת יעדים. בבלוג זה נדון מדוע חשוב להגדיר יעדים ואיך להשתמש בשיטת SMART כדי להגדיר את היעדים שלך.

מדוע חשוב להגדיר יעדים?

הגדרת יעדים לקמפיין חשובה ממספר סיבות. קודם כל, יעדים מחזיקים אותך אחראי. על ידי הגדרת יעדים לקמפיין המדיה החברתית שלך, אתה הופך את עצמך לאחראי להשגתם. יעדים יכולים לכוון את התקציב שלך. לאחר שהגדרת את היעדים שלך, תוכל להגדיר את הפעולות שתצטרך לנקוט כדי להשיג אותם ולהחליט על עלות כל פעולה.

יעדים יכולים גם לעזור לך למדוד את ההצלחה שלך. ניתוח נתונים הקשורים ליעדים שלך יכול לעזור לך למדוד כמה המאמצים שלך אפקטיביים ולזהות אזורים לשיפור. יעדי שיווק ברשתות חברתיות נפוצים כוללים: בניית מודעות למותג, ניהול מוניטין המותג, יצירת לידים ומכירות, הגדלת מעורבות הקהילה, הגדלת תנועה לאתר והשגת תובנות על לקוחות ומתחרים.

שימוש בשיטת SMART להגדרת יעדים

לאחר שקבעת מה יהיה היעד הכללי של אסטרטגיית השיווק שלך במדיה החברתית, עליך להפוך אותם ל-SMART. שיטת SMART להגדרת יעדים יכולה לעזור לך להגדיר ולמדוד את ההצלחה של היעדים שלך בקמפיין.

SMART הוא ראשי תיבות של: Specific (ספציפי), Measurable (מדיד), Attainable (בר השגה), Relevant (רלוונטי), ו-Time-bound (קשור לזמן).

ספציפי

מה זה אומר שיעד יהיה ספציפי? הגדרת מה בדיוק אתה רוצה להשיג עוזרת לך להבין מתי השגת אותו. לדוגמה, אם אתה רוצה לשפר את מודעות המותג שלך ברשתות החברתיות, זהו יעד כל כך רחב שקשה להבין מה בדיוק אתה מנסה להשיג. האם אתה שואף להגדיל את מספר העוקבים שלך, או שאתה מעוניין בהגדלת הלייקים, השיתופים והאזכורים? איזה פלטפורמה אתה מכוון? מענה על שאלות אלה יעזור לך להפוך את היעדים שלך לספציפיים יותר.

מדיד

היעד שלך צריך להיות מדיד. תוכל לדעת אם יעד מדיד אם אתה יכול לענות על השאלות: "כמה?", "כמה רבים?" ו-"איך אדע מתי זה הושג?". כדי להפוך את היעד שלך למדיד, קבע אילו מדדים אתה רוצה לעקוב אחריהם. לדוגמה, אם המטרה שלך היא להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם, יעד מדיד עשוי להיות להגדיל את מספר העוקבים שלך ב-15% ברבעון האחרון.

בר השגה

היעד שלך צריך להיות בר השגה, כלומר ריאלי בהתחשב בכל המגבלות הקיימות. האם יש משהו שעשוי למנוע ממך להגדיל את מספר העוקבים שלך ב-15%, כמו חוסר זמן, תקציב או משאבים אחרים? זכור, חשוב להגדיר יעדים שמאתגרים מעט כדי לעודד צמיחה.

רלוונטי

היעד שלך צריך להיות רלוונטי, כלומר שייך למטרות השיווק הכלליות של החברה שלך. יעד רלוונטי יביא תועלת לעסק שלך. לדוגמה, אם החברה שלך רוצה למשוך קהל צעיר יותר, אז הגיוני לנסות להגדיל את מספר העוקבים שלך באינסטגרם, שהקהל הגדול ביותר שלה הוא בין הגילאים 25-34.

קשור לזמן

עליך לוודא שהיעד שלך קשור לזמן, כלומר שיש לו תאריך יעד. תאריך יעד עוזר לך לתכנן את לוח הזמנים שלך ולקבוע אבני דרך. לדוגמה, יעד מודעות המותג שלך בצורה SMART עשוי להיות: "עד סוף הרבעון, להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם ב-15% מהרבעון הקודם."

בבלוג זה למדת שהשלב הראשון בפיתוח האסטרטגיה שלך במדיה החברתית הוא הגדרת יעדים. דנו בכמה מהסיבות לכך שחשוב להגדיר את היעדים שלך לקמפיינים ברשתות החברתיות, ולמדת איך להפוך את היעדים שלך ל-SMART.

בבלוגים הבאים נדון ברכיבים החשובים האחרים של אסטרטגיית שיווק ברשתות החברתיות.