פרסום דיספליי – קידום חזותי לאתרי אינטרנט ואפליקציות
כבר דיברנו על קידום במנועי חיפוש (SEM) ועל הצבת מודעות בגוגל. אבל יש אפשרות פרסום נוספת שמצליחה במיוחד – פרסום מודעות באתרים או באפליקציות שלא מבוססות חיפוש. למשל, אם אתם מוכרים רהיטי ילדים, יכול להיות שתרצו שמודעה שלכם תופיע באתר שעוסק בטרנדים ברהיטים. סוג פרסום זה נקרא פרסום דיספליי.
תחשבו על פרסום דיספליי כפרסומות ויזואליות שמופיעות באתרים או באפליקציות. בואו נדמיין שאתם משווקים דיגיטליים של חנות מסחר אלקטרוני. הייתם רוצים שהמוצרים שלכם יוצגו באתרים שיש להם מבקרים בעלי תחומי עניין דומים ללקוחות שלכם. אפשר לנסות ליצור קשר עם אתרים ולבקש מהם לפרסם את המודעות שלכם, אבל זה יהיה המון עבודה. במקום זה, אפשר להירשם לרשתות פרסום דיספליי, כמו Google Display Network.
רשת Google Display Network כוללת יותר משני מיליון אתרים, סרטונים ואפליקציות שבהם מודעות דיספליי יכולות להופיע. הרשת מגיעה ליותר מ-90% ממשתמשי האינטרנט בעולם. בתוך הרשת הזו, אפשר להשתמש בטירגוט כדי להציג את המודעות שלכם בהקשרים מסוימים כמו "חיים באוויר הפתוח" או באתרים ספציפיים, או לקהלים מסוימים כמו אמהות צעירות או אנשים שמחפשים מכוניות חדשות. אפשר גם לכלול מיקומי חיפושים ורימרקטינג לגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם.
מודעות דיספליי בגוגל – איך זה עובד?
בניגוד למודעות חיפוש, האנשים שיראו את מודעות הדיספליי שלכם לא בהכרח מחפשים את המוצר או השירות שלכם, הם פשוט רואים את המודעה שלכם בזמן שהם גולשים באינטרנט. לכן, כדי להגדיל את הסיכוי לפעולה רצויה כמו הרשמה או רכישה, עליכם להציג את המודעה שלכם לקהל הרלוונטי ביותר.
באופן כללי, יש שני סוגים של מודעות דיספליי בגוגל: מודעות מוטענות ומודעות רספונסיביות.
מודעות מוטענות
במודעות מוטענות, תצטרכו לעצב את הגרפיקה של המודעה בהתאם למפרטים הנדרשים, ואז להעלות את המודעה. ישנם כמה גדלים של מודעות לבחירה, כגון באנר, לוח מוביל (Leaderboard) ומודעת "גורד שחקים". מפרסמים שבוחרים ליצור מודעות מותאמות אישית כאלה לרוב עושים זאת כשיש להם חזון מסוים לעיצוב המודעה והם יכולים להרשות לעצמם את הזמן והמשאבים הנדרשים לכך.
מודעות רספונסיביות
במודעות רספונסיביות, אתם מעלים את התוכן – תמונות, כותרות, לוגואים, סרטונים ותיאורים – וגוגל אוטומטית תייצר שילובים שונים של המודעות. השילובים האלו מופיעים באתרים, אפליקציות, יוטיוב ואפילו בג'ימייל. אמנם יש פחות שליטה על איך שהמודעה תיראה, אבל הרבה מעדיפים את המודעות האלו בגלל הפשטות – אין צורך ליצור גרפיקה למידות שונות של מודעות. גוגל עושה את העבודה!
היתרונות של מודעות רספונסיביות
- אופטימיזציה אוטומטית: גוגל תבצע אופטימיזציה של המודעות שלכם כדי למצוא את השילוב המוצלח ביותר של תוכן המודעה ולספק את הביצועים הטובים ביותר.
- הרחבת טווח הגעה: המודעות שלכם יגיעו ליותר לקוחות, מכיוון שגוגל מתאימה את הגודל, המראה והפורמט של המודעה לכל שטח פרסום זמין.
- שימוש בווידאו: אפשר לשלב סרטונים במודעות. אם הסרטון מספק ביצועים טובים יותר מהתמונות, גוגל תבחר להציג אותו.
- חיסכון בזמן: אין צורך לנהל פורטפוליו מסובך של מודעות. גוגל עושה את הכל באופן אוטומטי, מה שמאפשר לכם להתמקד בשיפור הביצועים.
כפי שאפשר להבין, בהשוואה למודעות חיפוש, פרסום דיספליי הוא הרבה יותר חזותי. עיצוב מודעות נדרש, וזה יכול להיות מאתגר לנהל את זה בגוגל אדס, אך המודעות הרספונסיביות הופכות את המשימה לפשוטה יותר, במיוחד עבור מי שנכנס לתחום הפרסום הדיגיטלי או עובד כאנליסט מסחר אלקטרוני.