סושיאל מדיה שיווק

איך לספר סיפור במדיה החברתית

How to tell a story on social media
איך לספר סיפור במדיה החברתית?

איך לספר סיפור במדיה החברתית ולכבוש את הקהל שלך?

כתיבה, צילום ולמידה מתמדת על מה שגוגל עושה ברחבי העולם – זו המהות של יצירת תוכן דיגיטלי. אבל מעבר לכך, הדרך בה אנו מתקשרים עם הקהל שלנו במדיה החברתית היא זו שעושה את ההבדל. יצירת חווית תוכן מוצלחת מתחילה בהיכרות עמוקה עם הקהל שלנו – איפה הוא נמצא, במה הוא מתעניין, ואיך נכון לדבר אליו.

לדבר ישירות אל הקהל שלך

אנחנו כותבים תוכן עם מחשבה יצירתית, הומור ותחכום, תוך התאמה לכל פלטפורמה בנפרד. כי ברור לגמרי שהקהל שלנו ב-Instagram הוא שונה מהקהל שלנו ב-Twitter, ולכן הדרך לפנות אליהם צריכה להיות שונה לחלוטין.

סיפור טוב בנוי כמו סרט הוליוודי

כל סיפור טוב צריך התחלה, אמצע וסוף. אבל יותר מזה, אנחנו חייבים לדעת למה אנשים יאהבו את זה. איך נספר את הסיפור כך שמי שלא מכיר את המוצר או השירות שלנו ימצא בו עניין? איך נוכל להפוך מסר מסובך למשהו פשוט, מובן ורלוונטי? זהו הבסיס לכל מהלך תוכן מוצלח.

השלבים ליצירת תוכן מנצח

1. הבנת המטרה

לפני כל פוסט, יש לשאול: מה המטרה? האם אנחנו רוצים להגיע לקהל צעיר כמו Gen Z בטיקטוק? או אולי לפרסם הכרזה חדשותית? רק אחרי שהבנו את היעד שלנו, נוכל להתחיל לבנות את הסיפור.

2. איסוף חומרים

מה יש לנו? סרטונים? תמונות? אולי רק רעיון טוב? לפעמים אנחנו צריכים לעבוד עם מה שיש, ולפעמים נצטרך לצלם מחדש או להשתמש בכלים לעריכת תמונות כדי להפוך את התוכן לאטרקטיבי יותר.

3. כתיבת תוכן שיוצר חיבור

בגוגל, כתיבת התוכן היא אחד השלבים החשובים ביותר. אנחנו משקיעים זמן רב בעריכת התוכן ועוברים כמה וכמה שכבות אישור עד שהפוסט מוכן לפרסום. אבל זה לא מספיק – אנחנו צריכים גם לוודא שהתוכן יהיה כזה שמייצר חיבור רגשי עם הקהל.

4. בחירת התמונה שתעצור את הגלילה

כשאנשים גוללים בפיד שלהם, הם נתקלים במאות פוסטים ביום. אז איך אנחנו יכולים לגרום להם לעצור דווקא אצלנו? התשובה: תמונה מושכת. אנחנו מחפשים תמיד תמונות שמעבירות רגש, יוצרות עניין, או גורמות לאנשים לרצות לדעת עוד.

מדיה חברתית היא עולם כיפי ויצירתי – תנצלו את זה!

שיווק דיגיטלי הוא מקצוע רציני, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להיות כיפי וחדשני. דווקא בתוך עולם מלא במספרים, אסטרטגיות ומדדים, הכי חשוב לזכור שהמדיה החברתית היא קודם כל מקום ליצירתיות. נסו דברים חדשים, תאתגרו את עצמכם, ותיהנו מהתהליך! 🎉

רוצים לדעת עוד על יצירת תוכן דיגיטלי? בקרו בבלוג של HubSpot או קראו את המדריך של Buffer ליצירת אסטרטגיית מדיה חברתית.