סיפור הצלחה: כיצד גני הפרחים של יניב משתמשים בגוגל אדס כדי להגדיל את העסק שלהם
סיפור הצלחה: כיצד גני הפרחים של יניב משתמשים בגוגל אדס כדי להגדיל את העסק שלהם
רקע החברה
גני הפרחים של יניב, שנוסדו בשנת 2016, הם עסק משפחתי הממוקם במרכז תל אביב, ישראל. העסק מתמחה בפרחים, צמחים וגינון, עם חנות פיזית ומרכז גינון. בנוסף לחנות הפיזית, לגני הפרחים של יניב יש גם אתר מסחר אלקטרוני משגשג, שמציג מבחר רחב של פרחים וצמחים בצורה אטרקטיבית ומזמינה ללקוחות לרכוש מוצרים אונליין.
הפרסום באינטרנט מהווה את רוב התקציב השנתי של השיווק של גני הפרחים. כ-65% מהתקציב השנתי של החברה מושקע בפרסום באינטרנט, ו-35% בפרסומות ברדיו ובטלוויזיה מקומית.
האתגר
כאשר מדובר בעסק מקומי קטן, אחד האתגרים שעומדים בפני גני הפרחים של יניב הוא התחרות עם מותגי פרחים לאומיים בתוצאות החיפוש של גוגל. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) יכולה להיות קשה במיוחד. מותגים גדולים יכולים להשקיע בתקציבים גדולים ויש להם צוותים המוקדשים לאופטימיזציה של התוכן שלהם כדי להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
גני הפרחים של יניב, כעסק קטן, לא יכולים להתחרות באופן קבוע מול התקציבים הגדולים, מה שמקשה עליהם לשמור על מיקום גבוה עבור מילות מפתח הקשורות לפרחים ולצמחים. שינוי בדירוגי תוצאות החיפוש יכול להשפיע על ההכנסות של העסק.
הגישה
כדי להבטיח נוכחות קבועה בתוצאות החיפוש של גוגל, גני הפרחים של יניב משתמשים בגוגל אדס. במקום גישה רחבה כמו פרסום בדואר ישיר, גוגל אדס מאפשר לגני הפרחים למקד את המודעות שלהם ללקוחות שמחפשים את המוצרים שלהם או את שם המותג בקרבת העסק.
לדוגמה, גני הפרחים של יניב מציעים הצעות מחיר על מילות מפתח הקשורות לשם העסק שלהם. כאשר מישהו בתל אביב מחפש את שם העסק, גני הפרחים רוצים להופיע במקום הראשון כדי שלקוחות פוטנציאליים ימצאו את האתר שלהם במהירות ובקלות.
בנוסף, העסק שכר חברת שיווק לניהול מודעות הגוגל עבורם. משווקי דיגיטל מקצועיים ומנהלי גוגל אדס מקבלים החלטות לגבי אילו אסטרטגיות מודעות עובדות ואילו יש לשפר או להפסיק.
התוצאות
באמצעות גוגל אדס, גני הפרחים של יניב מצליחים להציג מודעות ללקוחות פוטנציאליים בדיוק כשהם זקוקים לפרחים וצמחים. לדוגמה, כאשר לקוח מחפש את שם המותג, יש סיכוי גבוה שהמודעה תופיע בתוצאות החיפוש, בנוסף לאתר בתוצאות החיפוש האורגניות.
סיכום
שיווק במנועי חיפוש וגוגל אדס יכולים לעזור גם לעסקים קטנים מקומיים וגם לעסקים לאומיים גדולים. המיקוד המקומי מאפשר לגני הפרחים של יניב להציג מודעות ללקוחות האידיאליים שלהם בתל אביב. גוגל אדס מאפשרים לעסקים קטנים להתמודד עם מותגים גדולים, גם אם אין להם את התקציב הדרוש לאופטימיזציה למנועי חיפוש.
כמשווקים דיגיטליים עתידיים, יש לכם הזדמנות לעזור לעסקים קטנים כמו גני הפרחים של יניב. אם אתם עובדים בחברת שיווק, ייתכן שתנהלו קמפיינים עבור עשרות לקוחות, וזה מספק לדעת שהעבודה שלכם עוזרת לעסקים קטנים לשרת את הקהילות המקומיות שלהם בצורה טובה יותר.