גוגל קמפיינים

שיווק במנועי חיפוש (SEM)

שיווק במנועי חיפוש (SEM)

שיווק במנועי חיפוש (SEM)

מהו שיווק במנועי חיפוש (SEM)?

ישנן שתי דרכים עיקריות להגדיל את הנראות של העסק שלך בדפי תוצאות החיפוש של מנועי חיפוש: תוצאות חיפוש אורגניות ומודעות ממומנות. החלק הממומן של דפי תוצאות החיפוש נקרא שיווק במנועי חיפוש (SEM). שיווק במנועי חיפוש מתמקד בהגברת הנראות של מוצרים או שירותים במנועי חיפוש באמצעות פרסום ממומן.

מודלים לתשלום בפרסום ממומן

בדרך כלל, ב-SEM התשלום נעשה רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם (PPC). אך ישנם גם מודלים נוספים, כמו תשלום לפי מספר ההופעות של המודעה. היתרון של PPC הוא שאתם משלמים רק כאשר מישהו נוקט בפעולה ומבצע לחיצה על המודעה, מה שמגביר את היכולת לייעל את המודעות בהתבסס על פעולות המשתמשים.

היכן מופיעות מודעות SEM?

מודעות SEM מופיעות לרוב בראש ובתחתית דפי תוצאות החיפוש של גוגל. מיקום המודעות ותזמון ההופעה שלהן תלויים בסוג המודעה. לדוגמה, מודעות קניות עשויות להופיע בראש דף תוצאות החיפוש בחיפושי מוצרים, או ברחבי נכסים מקוונים אחרים של גוגל, כמו לשונית הקניות. מודעות חיפוש מקומי מופיעות כאשר מחפשים עסק או שירות מקומי.

למה לבחור ב-SEM?

  • גישה ללקוחות פוטנציאליים: SEM מאפשר לכם להציג את האתר או המוצר שלכם במקומות בהם הלקוחות הפוטנציאליים מחפשים פתרון לבעיה שלהם.
  • הופעה מהירה בתוצאות החיפוש: SEM יכול לסייע להציג את האתר במהירות בתוצאות החיפוש, גם אם האתר חדש ואין לו עדיין מספיק סמכות או מוניטין כדי להופיע בתוצאות החיפוש האורגניות.
  • למידה מאנליטיקות: SEM מאפשר לכם להבין אילו מודעות מביאות מכירות בפועל ואילו דפים באתר שלכם מצליחים יותר. כך ניתן לאסוף נתונים על דפי האתר ולשפר את הביצועים בהתאם.
  • שליטה על הניתוב: עם SEM, אתם יכולים לבחור לאיזו דף באתר להפנות את המשתמשים. כך אתם יכולים להתאים את הדף בצורה טובה יותר כדי להגביר המרות.

מה לומדים בקורס SEM?

כמשווקים דיגיטליים או אנליסטים של מסחר אלקטרוני, אתם תתבקשו ליצור מודעות SEM ולבצע ניתוחים של הביצועים שלהן. SEM הוא אחד התחומים המורכבים שתלמדו, אך בקורס זה נלמד אתכם את הבסיסים כך שתהיו מוכנים לנהל קמפיינים מוצלחים במודעות גוגל ובמנועי חיפוש אחרים.