
האזנה חברתית: איך להקשיב למותג שלך ולשפר את האסטרטגיה השיווקית
האזנה חברתית היא מעקב וניתוח שיחות ומגמות הקשורות למותג שלך. היא מאפשרת להבין כיצד אנשים מרגישים כלפי המותג שלך ולהתחבר אליהם בצורה אפקטיבית יותר. כעת, כשהבנת מהי האזנה חברתית ולמה היא חשובה, בואו נלמד איך ליישם אותה.
שלב 1: זיהוי מילות המפתח
השלב הראשון בהאזנה חברתית הוא לזהות את מילות המפתח שאנשים משתמשים בהן כשהם מדברים על המותג שלך. זה כולל:
- שמות מותג ומוצרים, כולל וריאציות ושגיאות נפוצות
- סיסמאות
- שמות אנשי מפתח בחברה
- מונחים אופנתיים בתעשייה
- האשטאגים רלוונטיים למותג
לדוגמה, חברת קפה עשויה להשתמש בהאשטאגים כמו #קפה_זמן, #חובבי_קפה או #הקפה_הכי_טוב.
שלב 2: בחירת הפלטפורמות
לאחר שזיהית את מילות המפתח, עליך להחליט באילו פלטפורמות תרצה לעקוב. שים לב שייתכן שאנשים מדברים על העסק שלך בצורה שונה בפייסבוק לעומת לינקדאין או בטוויטר לעומת אינסטגרם. הבנת השוני תעזור לך לפתח אסטרטגיות מותאמות לכל פלטפורמה.
שלב 3: ניתוח שיחות ותובנות
חפש תשובות לשאלות כמו:
- מה הלקוחות אוהבים במותג שלך?
- מה הבעיות הנפוצות ביותר שלהם?
- אילו שאלות נשאלות לעיתים קרובות?
- איזה תוכן אנשים משתפים על המותג שלך?
תשובות לשאלות אלו יאפשרו לך להבין טוב יותר את רגשות הלקוחות שלך ואת המוצרים או התכונות שמעניינים אותם ביותר.
שלב 4: מעקב אחרי המתחרים
האזנה חברתית יכולה לעזור לך גם ללמוד מהמתחרים שלך. למשל:
- איזה תוכן שלהם מצליח יותר משלך?
- אילו מוצרים שלהם מעוררים חוסר שביעות רצון אצל הלקוחות?
- איזה מוצרים חדשים הם מציעים וכיצד הם משתווים למוצרים שלך?
בנוסף, תוכל ללמוד מטעויות של המתחרים ולחסוך לעצמך זמן ומשאבים.
שלב 5: שימוש בכלי האזנה חברתית
כלי האזנה חברתית הם תוכנות שמאפשרות לך לעקוב אחרי אזכורים של המותג שלך, מילות מפתח רלוונטיות ומשוב ישיר במספר פלטפורמות חברתיות, והכול במקום אחד. בהמשך, נבחן אילו כלים פופולריים זמינים וכיצד לבחור את הכלי המתאים לקמפיינים שלך.