נניח שפרסמתם מספר פוסטים בפלטפורמות המדיה החברתית שבחרתם עבור הקמפיין שלכם, מה עכשיו? כדי לברר כיצד אנשים מגיבים לפוסטים הללו, עליכם להשתמש בהאזנה חברתית. בפוסט הזה, נדון מהי האזנה חברתית ולמה זהו מרכיב כה חשוב בקמפיין המדיה החברתית שלכם.
האזנה חברתית מתייחסת למעקב וניתוח שיחות ומגמות הקשורות למותג שלכם. זה עוזר לכם להבין מה אנשים חושבים על המותג שלכם, מה שיכול ליידע את החלטות השיווק ופיתוח המוצר שלכם קדימה.
האזנה חברתית היא תהליך בשני שלבים. שלב ראשון כולל מעקב אחר פלטפורמות המדיה החברתית לאזכורים של המותג, המוצרים, השירותים, המתחרים ומילות מפתח רלוונטיות. שלב שני הוא ניתוח המידע שאספתם ותכנון פעולות על סמך מה שלמדתם. פעולות אלו יכולות להיות קטנות כמו תגובה ללקוח לא מרוצה או גדולות כמו התאמת כל אסטרטגיית המדיה החברתית שלכם.
האזנה חברתית היא חלק חשוב באסטרטגיית שיווק המדיה החברתית שלכם ממספר סיבות. ראשית, האזנה חברתית עוזרת לכם להבין את התחושות במדיה החברתית לגבי המותג שלכם. תחושות במדיה החברתית הן הגישה והרגשות שאנשים חווים לגבי המותג שלכם במדיה החברתית. הבנת התחושות של אנשים לגבי המותג שלכם עוזרת לזהות מה עובד באסטרטגיית שיווק המדיה החברתית שלכם ואיפה אתם צריכים לבצע שינויים.
האזנה חברתית מספקת גם הזדמנות לתקשר עם הלקוחות והעוקבים שלכם לגבי המותג. לדוגמה, אם לקוח מגיב כמה הוא אוהב את המוצר שלכם או שואל שאלה, זו הזדמנות מצוינת לתקשר איתו ישירות. לקוחות רוצים להרגיש שמקשיבים להם במדיה החברתית, תגובה אליהם יכולה ליצור נאמנות למותג ולהגביר את שיעור שימור הלקוחות.
כאשר ישנם תחושות שליליות במדיה החברתית לגבי המותג שלכם, האזנה חברתית יכולה לעזור לכם לזהות את הסיבה ולטפל בבעיה. מהם הכאבים של הלקוחות שלכם? האם תוכלו להציע פתרון לבעיות שאנשים מדברים עליהן? אם כן, היו בטוחים שתאמרו על כך במדיה החברתית. לדוגמה, נניח שמספר לקוחות מזהים בעיה עם הזמנת האפליקציה של החברה שלכם. תוכלו להסלים את הנושא למחלקת ה-IT של החברה ואז לפרסם פוסט שמודיע ללקוחות שאתם מטפלים בבעיה.
יחד עם זאת, עליכם להיות מודעים למסר שאתם משתפים, להגיב למשתמשים בודדים ישירות לעומת מה שאתם מפרסמים בציבור. נושא המשפיע על קבוצת אנשים קטנה לא בהכרח משפיע על רוב הקהל שלכם, ופרסום ציבורי על הבעיה עשוי למשוך אליה יותר תשומת לב.
האזנה חברתית היא כלי מצוין לניתוח התחרות. זה מאפשר לכם ללמוד מה המתחרים שלכם עושים ולגלות איך הלקוחות שלהם מרגישים לגבי זה. לדוגמה, ייתכן שתגלו שלקוחות המתחרים שלכם לא מרוצים ממוצר מסוים. לאחר מכן תוכלו לתכנן דרכים לשפר את המוצר הדומה שלכם. או ייתכן שתגלו שחלק מהתוכן של המתחרים שלכם מבצע ביצועים טובים יותר משלכם. תוכלו לנתח מדוע התוכן שלהם מהדהד טוב יותר עם הקהל המשותף שלכם ולבצע התאמות בתוכן שלכם בהתאם.
תוכלו גם להשתמש בהאזנה חברתית כדי להגדיל את רכישת הלקוחות. מדיה חברתית מספקת הזדמנויות רבות להגיע ללקוחות חדשים פוטנציאליים. אחרי הכל, העוקבים שלכם הם לא רק הלקוחות הקיימים שלכם, הם גם אנשים שמתעניינים בתוכן שלכם. באמצעות האזנה חברתית, תוכלו לגלות אילו סוגי תוכן העוקבים שלכם נהנים מהם. ואז ליצור תוכן שמושך אותם ויכול למשוך אותם למותג שלכם.
האזנה חברתית תהיה מרכיב מרכזי בקמפיינים שלכם במדיה החברתית. התובנות שאתם מקבלים מהאזנה חברתית יכולות לעזור לכם ליצור תוכן שמעניין את העוקבים שלכם, להמציא רעיונות חדשים על סמך מגמות בתעשייה שלכם ולהתאים את אסטרטגיית השיווק שלכם לשוק הנוכחי. בקרוב, נדבר על כמה אסטרטגיות וכלים מועילים להאזנה חברתית.