סוגי פרסומות ב-Google Ads
אולי אתם תוהים, איך נראות פרסומות אלה ב-Google Ads ומתי כדאי להשתמש בהן? בבלוג זה תלמדו על כמה סוגים שונים של פרסומות ב-Google Ads. במהלך השנים, סוגי הפרסומות המוצגות בחיפושי Google השתנו. המטרה הסופית היא להציג פרסומות שמספקות את הצורך של המחפש. ואתם, כמפרסמים דיגיטליים, תשתמשו בפרסומות אלו כדי לספק את הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. נסקור כמה סוגי פרסומות שונים שתפגשו בתוצאות החיפוש.
פרסומות טקסט הן פרסומות קלאסיות עם כותרת שהיא קישור. מתחת לכותרת מופיעה תיאור קצר. התיאור צריך לפנות למחפש ולעזור לו להבין מה ימצא אם ילחץ על הדף.
פרסומות קניות מיועדות במיוחד לעסקים מסחריים באינטרנט. הן מציגות מוצרים הקשורים לחיפוש. לעיתים קרובות, מוצרים מחברות שונות מוצגות כפרסומות קניות. סוג זה של פרסומת שונה מפרסומות טקסט משום שהתמונה של המוצר מוצגת בתוצאות החיפוש.
פרסומות לשירותים מקומיים מיועדות במיוחד לעסקים עם לקוחות מקומיים שנזקקים לשירותים. לדוגמה, מנעולנים, אינסטלטורים, חשמלאים, וסוכני נדל"ן. כדי להשתמש בפרסומת לשירותים מקומיים, העסק חייב להיות מסונן על ידי Google. זה אומר שמישהו מ-Google אישר שזהו עסק לגיטימי. הסינון מעניק לעסק אמינות נוספת עם לקוחות פוטנציאליים.
פרסומות ב-Google Maps מיועדות גם לעסקים מקומיים. עם זאת, בניגוד לפרסומות לשירותים מקומיים, הן יכולות להיות לעסקים מקומיים מבוססי מוצרים. לדוגמה, פרסומת ב-Google Maps עשויה להתאים למסעדה, חנות תכשיטים, או חדר כושר.
פרסומות טלפוניות מיועדות רק לחיפושים במובייל, והן הפכו פופולריות בעקבות השימוש הגובר בטלפונים חכמים במקום במחשבים לחיפוש מוצרים ושירותים. פרסומות טלפוניות מאפשרות ללקוחות פוטנציאליים ללחוץ על העסק כדי לבצע שיחה מיידית.
לכמה סוגי פרסומות ב-Google Ads יש מספר אפשרויות שנקראות תוספות פרסומות. תוספת פרסומות מכילה מידע נוסף על העסק, כמו קישורים נוספים לאתרים, מספר טלפון, או כתובת. ישנן מספר תוספות פרסומות. הנה כמה שאתם צריכים לדעת עליהן:
- תוספות קישורים לאתרים: כוללות קישורים נוספים לאתרים שיכולים להיות מועילים למחפש. סוג זה של תוספת הופיע בדוגמת פרסומת טקסט מוקדמת שלנו.
- תוספות שיחה: מאפשרות לבצע שיחה עם עסק על ידי לחיצה על הפרסומת שלו.
- תוספות מיקום: מאפשרות ללקוחות למצוא עסק מקומי ולהעלות אותו ב-Google Maps.
- תוספות מחיר: מיועדות במיוחד לעסקים מסחריים באינטרנט. הן מציינות מוצר ספציפי ואת מחירו. כאשר לקוח פוטנציאלי לוחץ על הקישור, הוא מועבר ישירות לדף המוצר.
- תוספות סיכומים מובנים: מידע זה מדגיש היבטים מסוימים של המוצרים והשירותים שלכם. דוגמאות לכותרות זמינות כוללות שירותים, מותגים, מתקנים, סוגים, וסגנונות.
בנוסף לפלטפורמות מנועי חיפוש המסורתיות, חלק מהמפרסמים הדיגיטליים רואים גם ב-YouTube פלטפורמת מנוע חיפוש. ייתכן שתגלו שלקוחות פוטנציאליים שלכם משתמשים בפלטפורמה כדי לפתור את בעיותיהם. במקרה כזה, ייתכן שתרצו לפרסם שם. יתרון של פלטפורמת YouTube הוא שהיא יכולה להגיע ללקוחות פוטנציאליים כשהם חוקרים מוצר או שירות. לעיתים קרובות, הם נמצאים בשלב השיקול במנהרת השיווק. לדוגמה, סוכנות רכבים יכולה לפרסם ללקוחות פוטנציאליים כאשר הם צופים בביקורות רכבים.
שיווק במנועי חיפוש הוא הזדמנות פרסום המתפתחת כל הזמן. ככל ש-Google לומדת יותר על כיצד לשרת את המחפשים בצורה הטובה ביותר, סוגי הפרסומות ותוספות הפרסומות משתנים גם הם. כמפרסם או אנליסט מסחר אלקטרוני, חשוב לדעת את סוגי הזדמנויות הפרסום באינטרנט הזמינות.