גוגל קמפיינים

הבנת פרסום ברשת המדיה של גוגל

הבנת הפרסום בגוגל
הבנת פרסום ברשת המדיה של גוגל

הבנת פרסום ברשת המדיה של גוגל

דיברנו כבר על קידום ממומן בגוגל והצבת מודעות בחיפוש. אפשרות פופולרית נוספת לפרסום מקוון היא הצבת מודעות באתרים או אפליקציות שאינם מנועי חיפוש. לדוגמה, אם אתה מוכר רהיטים לילדים, ייתכן שתרצה לפרסם מודעה באתר שעוסק בטרנדים בתחום הרהיטים. המונח השיווקי לסוג כזה של פרסום הוא פרסום בתצוגה (Display Advertising).

מהו פרסום בתצוגה?

פרסום בתצוגה הוא פורמט ויזואלי שממוקם באתרי אינטרנט או אפליקציות. כמפרסם דיגיטלי, אם תרצה לפרסם את המוצרים שלך באתרים עם מבקרים שיש להם תחומי עניין דומים לאלו של לקוחותיך, תוכל ליצור קשר ישירות עם אתרים, אבל זה ידרוש הרבה זמן. במקום זאת, תוכל להשתמש ברשתות פרסום בתצוגה, כגון רשת המדיה של גוגל (Google Display Network).

רשת המדיה של גוגל כוללת יותר משני מיליון אתרים, סרטונים ואפליקציות שבהם מופיעות מודעות תצוגה. הרשת מגיעה ליותר מ-90% ממשתמשי האינטרנט בעולם. באמצעות הרשת, תוכל להשתמש ביכולות מיקוד כדי להציג את המודעות שלך בהקשרים מסוימים, כמו "חיים חיצוניים", או למיקוד לקהלים מסוימים, כמו אמהות צעירות או אנשים שמחפשים מכוניות חדשות.

היתרונות של פרסום בתצוגה

בפרסום בתצוגה חשוב להציג את המודעה שלך בפני האנשים הנכונים. בניגוד למודעות חיפוש, משתמשים שנתקלים במודעות תצוגה לא מחפשים את המוצר שלך באופן ישיר, אלא רואים את המודעה כחלק מהגלישה שלהם. כדי להגדיל את הסיכוי לביצוע פעולה, כמו הרשמה או רכישה, עליך למקד את המודעה לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך.

שני סוגים של מודעות תצוגה בגוגל

בגדול, קיימים שני סוגים של מודעות תצוגה בגוגל: מודעות שהועלו (Uploaded) ומודעות רספונסיביות (Responsive).

  • מודעות שהועלו: במודעות אלו עליך ליצור את הגרפיקה בעצמך, להעלות אותה ולוודא שהיא תואמת את הדרישות של גוגל.
  • מודעות רספונסיביות: כאן תעלה תוכן כמו תמונות, כותרות, לוגואים ותיאורים, וגוגל תייצר עבורך שילובי מודעות באופן אוטומטי.

היתרונות של מודעות רספונסיביות

מודעות רספונסיביות מציעות כמה יתרונות חשובים:

  • גוגל תבצע אופטימיזציה אוטומטית ותשפר את שילובי המודעות, מה שיביא למודעות שמביאות תוצאות טובות יותר.
  • המודעות יגיעו לקהל רחב יותר, כיוון שהן מתאימות לכל גודל שטח פרסום באתרים.
  • תוכל לשלב סרטונים, וגוגל תבדוק אם הם מביאים ביצועים טובים יותר מתמונות.
  • מודעות רספונסיביות חוסכות לך זמן בניהול פורטפוליו מודעות מסובך.

סיכום

פרסום בתצוגה הוא יותר ויזואלי בהשוואה למודעות חיפוש, ויכול להיות קשה לעצב ולנהל מודעות בצורה ידנית. מודעות רספונסיביות מקלות על העבודה, במיוחד אם אתה בתפקיד חדש כמפרסם דיגיטלי או אנליסט בתחום המסחר האלקטרוני.